کد خبر: ۱۸۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۲

وزارت بهداشت: لغو اعمال جراحی واقعیت ندارد

مشاور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: اخباری که در برخی کانال های مجازی مبنی بر لغو تعدادی از عمل های جراحی در برخی شهرها به علت اعتراض متخصصان بیهوشی منتشر شده را تایید نمی کنم، این مطالب بیشتر خبرسازی است تا واقعیت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عباس زارع نژاد افزود: اخبار و شایعاتی که در برخی کانال های مجازی و برخی رسانه مبنی بر لغو شدن تعدادی از اعمال جراحی در بیمارستان ها منتشر شده با واقعیت مطابقت ندارد و چنین گزارش هایی به وزارت بهداشت منعکس نشده است.
 
وی گفت: به طور قطع هیچ عمل جراحی اورژانسی و غیر اورژانسی در بیمارستان های دولتی لغو نشده است و در بیمارستان های غیر دولتی نیز بعید است که چنین اتفاقی افتاده باشد و هنوز گزارش مستندی حتی در بیمارستان های خصوصی به وزارت بهداشت در این مورد نرسیده است.
 
مشاور وزیر بهداشت در امور اطلاع رسانی اضافه کرد: جامعه پزشکی ایران به طور کلی در این فضا نیست که بخواهد اعتراض های صنفی خود را در بیمارستان نشان دهد و با اعتصاب و دست از کارکشیدن، کار بیماران را زمین بگذارد و به بیماران آسیب برساند.
 
وی گفت: در هیچ جای کشور نه تنها در ایران بلکه در دنیا سابقه ندارد که گروهی از پزشکان در اعتراض به مسائل مالی و درآمدی کار بیماران را انجام ندهند و دست به اعتصاب بزنند و قطعا در بیمارستان های خصوصی کشور نیز چنین اتفاقی نمی افتد.
 
زارع نژاد افزود: متخصصان بیهوشی اگر نسبت به کاهش 25 درصدی تعرفه های خود اعتراضی داشته باشند، اعتراض خود را در فضایی خارج از بیمارستان اعلام می کنند و بعید است که به دنبال لغو عمل های جرایی و اختلال در کار بیماران باشند.
 
وی گفت: یکشنبه هفته جاری نیز نمایندگان انجمن بیهوشی ایران، جلسه ای با وزیر بهداشت در همین مورد داشتند که وزیر بهداشت نیز صراحتا اعلام کرد که موافق اصلاح تعرفه های بیهوشی و واقعی شدن تعرفه های پزشکی است و به دنبال این جلسه نیز نامه ای هیات بورد بیهوشی مبنی بر اصلاح تعرفه ها نوشته شد که وزیر بهداشت این نامه را به آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری داد.
 
مشاور وزیر بهداشت افزود: معاون اول رئیس جمهوری نیز درخواست اصلاح تعرفه خدمات ببهوشی را به وزیر رفاه که رئیس شورای عالی بیمه است ارجاع داد و قرار است این موضوع در شورای عالی بیمه مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.
 
وی گفت: همیشه احتمال لغو اعمال جراحی به دلایل فنی و پزشکی وجود دارد بنابراین نباید لغو شدن یک عمل جراحی را در یک شهر به اعتصاب و اعتراض متخصصان بیهوشی ربط داد و با اشاعه این شایعات جامعه را ملتهب کرد.
*ایرنا