کد خبر: ۱۸۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۷

مذاکره برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام

معصومه بخشی پور: وزیر ارتباطات از آغاز مذاکره وزارت خارجه برای حل مشکل تحریم‌ اپلیکیشن‌های ایرانی در فروشگاه‌های جهانی اپلیکیشن خبر داد و گفت: مخالفتی با لایو اینستاگرام وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وزیر ارتباطات به مهر خبر داد؛مذاکره برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام/ مخالف لایو اینستا نیستیم

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه بازدید از سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای در جمع خبرنگاران از پیگیری برای محدودیت‌های به وجود آمده در حوزه دسترسی به اپلیکیشن‌های ایرانی در بازارهای جهانی اپلیکیشن از جمله «اپ‌استور» و «گوگل‌پِلی» خبر داد و گفت: تمامی تلاش این است که این موضوع به صورت کلی حل شود. بر این اساس وزارت امور خارجه رایزنی‌های خود را آغاز کرده و مباحث در حال انجام است که در صورت به دست آمدن نتیجه، آن را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت تبادلات مالی روی «اپ‌استور» و «گوگل‌پلی» برای بازی‌های موبایلی نیز وجود دارد، ادامه داد: موضوع پرداخت آنلاین برای بازی‌های خارجی، یکی از مواردی است که باید آن را با مذاکره با بانک مرکزی حل کنیم.

عضویت جهرمی در چهار شبکه اجتماعی داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی در کشور گفت: از روز گذشته حساب کاربری خود را در شبکه‌های «سروش»، «بیسفون پلاس»، «کلوب» و «تبیان» آغاز کرده‌ام و امیدوارم با حضور فعال خود در این شبکه‌ها، پاسخگوی سؤالات مردم باشم و همچنین در ترویج استفاده از شبکه‌های سرویس‌های داخلی مؤثر واقع شوم.

آذری جهرمی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه حضور در شبکه‌های داخلی به معنای محدودیت شبکه‌های خارجی خواهد بود، گفت: نه این موضوع درست نیست و ما نگاه سلبی در این حوزه نداشته و حضورمان به معنای حمایت از شبکه‌های داخلی صورت می‌گیرد و نه محدودیت.

وی با اشاره به فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده در ایران همچون توئیتر گفت: استفاده از فیلترشکن غیرقانونی است و من به عنوان وزیر ارتباطات، مجوز ورود بدون فیلتر به اینترنت دارم و از این جهت از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم.

مخالفتی برای سرویس پخش زنده اینستاگرام وجود ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در مورد اختلالات سرویس پخش زنده اینستاگرام و مخالفت‌هایی که با این سرویس وجود دارد، تأکید کرد: این اختلالات به هیچ عنوان مربوط به ما نیست و مخالفتی نیز با فعال بودن این سرویس در کشور وجود ندارد.

وی در مورد آخرین وضعیت رفع فیلتر سرویس تماس صوتی تلگرام نیز به مهر گفت: مذاکره برای رفع فیلتر این سرویس در حال انجام است، اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم که آن را اعلام کنیم.
*مهر