کد خبر: ۱۸۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۸

نپذیرفتن بیمار به علت مشکل مالی ممنوع!

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه باید طرح تحول سلامت در جامعه ارتقاء یافته و نهادینه شود، افزود: نباید هیچ بیماری از بیمارستان به دلیل نداشتن هزینه درمان بیرون رانده شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دکتر ایرج حریرچی در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی، اظهار کرد: اصلاح ساختار نظام سلامت و چابک‌سازی سیستم دولتی، کوچک سازی و تفکیک نقش‌ها در دولت دوازدهم در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر رصد، مدیریت و اصلاح مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت خانواده‌ها، ادامه داد: خانواده‌هایی که درگیر طلاق یا مشکلات مسکن باشند دیگر به پیام‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند، در این راستا رفتارهایی همانند اعتیاد به دخانیات، چاقی، اضافه وزن و عدم تحرک اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در شهرها، افزود: توجه به آموزش و پژوهش نوین نیز در دولت دوازدهم در اولویت قرار دارد.    

حریرچی با بیان اینکه فقرا و محرومان در وزارت بهداشت در اولویت قرار داشته و از اهمیت بسزایی برخوردارند، عنوان کرد: استفاده از امکانات موجود برای اطرافیان و یا مقامات و همکاران دستگاه‌های اجرایی در اولویت نیست، بلکه هر کسی محروم‌تر است در اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر عدالت افقی و عمودی در حوزه سلامت، افزود: همه باید به اندازه توان پرداخت کرده و به اندازه نیاز خدمات دریافت کنند.

حریرچی با بیان اینکه در این استان و خیلی از استان‌ها در دسترسی محدودیت داریم، افزود: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مسئول سلامت همه مردم استان هستند.

وی یادآورشد: خوشبختانه با خدمات انجام شده، خراسان شمالی به پیشرفت‌های مناسب در حوزه بهداشت و درمان دست یافته است.

به گزارش ایسنا، در این آیین ابراهیم گلمکانی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علی حق بین نیز به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معرفی شدند.
*ایسنا