کد خبر: ۱۸۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۳

زائران عتبات به آژانس‌ها زیارتی معتبر مراجعه کنند

 سخنگوی وزارت امور خارجه به زائران عتبات عالیات توصیه کرد که برای سفر به این مناطق حتما از طریق آژانس‌های معتبر و شناخته شده و همچنین از طریق سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در پی انتشار گزارشی در مورد بلاتکلیفی 52 زائر ایرانی در نجف و پیگیری این موضوع از سوی وزارت خارجه، بهرام قاسمی اعلام کرد: وضعیت این زائران از سوی این وزارت‌خانه و کنسولگری ایران در نجف مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که طبق بررسی‌های انجام شده آنها از طریق یک آژانس غیر معتبر این سفر را انجام داده‌اند و با مراجعه به کنسولگری ایران در نجف شکایتی را نیز از این آژانس مطرح کرده‌اند، گفت: آژانس مربوطه در انجام وظایف خود در ارتباط با این زائران به درستی عمل نکرده و باعث سردرگمی آنها در این کشور شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: همان‌طور که پیش از این اعلام کرده‌ایم به زائران عتبات عالیات توصیه موکد داریم که برای سفر به این استان‌های عراق از طریق آژانس‌های معتبر و همچنین سازمان حج و زیارت اقدام کنند و فریب برخی از افراد سودجو و آژانس‌های غیرمعتبر را نخورند؛ چراکه در موارد دیگری نیز شاهد این بوده‌ایم که تعدادی از شهروندان از طریق این آژانس‌ها به عراق سفر کرده‌اند و در جریان سفر با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شده‌اند.

 با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی و سفر صدها هزار نفز ار عاشقان اهل بیت به عتبات عالیات در عراق شاهد مراجعه مردم به آژانس‌های زیارتی در اقصی نقاط کشور خواهیم بود. در همین چارچوب مقامات ایران و عراق ضمن تاکید بر اخذ ویزا برای ورود به خاک عراق بر مراجعه به آژانس‌های معتبر مسافرتی نیز تاکید دارند.
*ایسنا