کد خبر: ۱۸۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۶۰

عارف: فکر نمی‌کردیم برخی اعضای لیست امید رودرروی ما بایستند/ فعلا سکوت می‌کنم

محمدرضا عارف گفت: فعلاً برای حفظ انسجام جریان اصلاح طلب در برابر برخی اظهارنظرهایی که به دنبال عبور از هویت اصلاح طلبی و فروپاشی وحدت و انسجام هستند سکوت می‌کنم.
 محمدرضا عارف گفت: فعلاً برای حفظ انسجام جریان اصلاح طلب در برابر برخی اظهارنظرهایی که به دنبال عبور از هویت اصلاح طلبی و فروپاشی وحدت و انسجام هستند سکوت می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدرضا عارف در دیدار با اعضای تشکل دانشجویی انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز با اشاره به جایگاه دانشگاه شیراز در فعالیت‌های سیاسی قبل و بعد از انقلاب اسلامی بر ضرورت حفظ دستاوردهای ارزشمند این دانشگاه تاکید کرد و گفت: نقش جوانان و دانشجویان در عبور از بحران‌هایی که جریان اصلاح طلب در ادوار گذشته با آن رو به رو بود نقشی ویژه و ماندگار است که باید قدردان تلاشهای آنان بود.

وی افزود: در اوایل دهه 90 که جو ناامیدی بر جریان اصلاحات حاکم بود جوانان با حضور به موقع خود در مناسبات سیاسی جلوتر از نخبگان اصلاح طلب باعث شکسته شدن جو ناامیدی شدند.

اهم صحبت های رئیس فراکسیون امید از این قرار است:

*بخشی از جریان اصلاح طلب در انتخابات مجلس نهم به عدم حضور انتخابات روی آورده بودند، درحالی که ذات اصلاح طلبی با تحریم و کنار کشیدن از انتخابات میانه‌ای ندارد.

* به هیچ وجه با صندوق رأی قهر نخواهیم کرد.

* جوانان اصلاح طلب در راه رسیدن به آرمانهای خود هزینه‌های بعضاً سنگین متحمل شدند

*تصمیمی که در انتخابات سال 92 گرفته شد(کنار رفتن عارف به نفع روحانی) بیانگر ظرفیت گفتمان اصلاحات بود و نباید آن را معطوف به فرد خاصی کرد.

* باید یک صدا از داخل جبهه اصلاحات شنیده شود به همین دلیل در انتخابات مجلس دهم تصمیم گرفته شد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، شورای مشورتی آقای خاتمی و شورای مشورتی گروه امید در قالب ساز و کار شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان فعالیت کنند.

* شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بر خلاف تصور برخی دوستان نه تنها باعث تضعیف احزاب نشد بلکه فرصتی را برای تقویت احزاب فراهم کرد.

* در دور اول فعالیت شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تلاش زیادی برای توقف فعالیت این شورا از طریق تهدیدهای مختلف صورت گرفت.

*در مقطع فعلی متاسفانه با جعل برخی گفتمان‌ها به دنبال فروپاشی شورای عالی اصلاح طلبان هستند که البته موفق نخواهند شد.

*فعلاً برای حفظ انسجام جریان اصلاح طلب در برابر برخی اظهارنظرهایی که به دنبال عبور از هویت اصلاح طلبی و فروپاشی وحدت و انسجام هستند سکوت می‌کنم ولی در صورت تداوم آن مطمئنا نسبت به اهداف اینگونه اظهارنظرها سخن خواهم گفت.

* سفرهای صورت گرفته در دور دوم انتخابات مجلس نوعی رفراندوم مردمی برای گفتمان اصلاحات بود.

* ترکیب شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و ساز و کار آن وحی منزل نیست به همین دلیل علاوه بر تعیین کارگروه ارزیابی عملکرد و پیشنهاد اصلاح در ساختار و روند فعالیت‌ها از حدود 60 نخبه اصلاح طلب در قالب پرسشنامه‌هایی نظرخواهی شده است.

*تداوم فعالیت این شورا و تغییرات احتمالی در ساز و کار آن با استفاده از تجمیع این نظرات انجام خواهد شد.

*منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا باید به وعده‌های خود عمل کنند. بویژه اصلاح‌طلبانی که در این دو نهاد مردمی حضور دارند بدانند که عملکردشان زیر ذره بین است.

 *علی رغم اینکه قابل پیش بینی بود که برخی از افراد حاضر در لیست در مجلس راهشان را از ما جدا خواهند کرد ولی پیش بینی نمی‌کردیم که برخی از آنها در مجلس رودروی ما قرار بگیرند.

* مردم به احترام گفتمان اصلاحات به تمامی 21 نفر لیست امید رأی دادند چرا با برخی اظهارنظرها به مردم توهین می‌کنید و زمینه بی اعتمادی به گفتمان اصلاحات را فراهم می کنید؟

* فراکسیون امید در پایان فعالیت مجلس دهم کارنامه قابل قبولی برای ارئه به افکار عمومی داشته باشیم.

*اگر جریانات سیاسی به دنبال امتیاز گیری از حل مساله حصر باشند باید بگویم در حل این موضوع که مطالبه جدی جامعه است موفق نخواهیم شد.

* فعالیت‌های خوبی برای رفع حصر در فضای غیر رسانه‌ای صورت گرفته است که امیدوارم با حل این مساله نگرانی‌هایی که برای سلامتی محصورین در بین بزرگان و بدنه جامعه وجود دارد رفع شود.