کد خبر: ۱۸۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۶

سياح: احساس خفگي و شرم مي‌كنم

تهيه‌كننده برنامه پايش از فشار‌هاي زيادي كه به اين برنامه براي بيان نكردن مشكلات مالباختگان مؤسسات مالي و اعتباري وارد مي‌شود به شدت انتقاد كرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ تهيه‌كننده برنامه پايش از فشار‌هاي زيادي كه به اين برنامه براي بيان نكردن مشكلات مالباختگان مؤسسات مالي و اعتباري وارد مي‌شود به شدت انتقاد كرد.
سيدامير سياح  در توئيترش نوشت: «هيچ وقت در كار رسانه اينطور احساس خفگي و شرم نكرده بودم؛ مالباختگان كاسپين، ثامن‌الحجج و افضل توس التماس مي‌كنند دردشان را انعكاس دهم، نمي‌توانم».
 
سياح در گفت و گو با «جوان» علت نوشتن اين متن را فشارهاي زيادي كه به برنامه وارد مي‌شود، عنوان كرد و گفت بيشتر از اين نمي‌تواند توضيح دهد. فعاليت مؤسسات مالي و اعتباري كه بعضاً از سوي بانك مركزي «غيرقانوني» و «غيرمجاز» ناميده مي‌شوند و با اعلام ورشكستگي يا برخورد قضايي با آنها، سپرده‌گذاران با مشكل بازپس‌گيري وجه سپرده‌شان روبه‌رو مي‌شوند، از جمله معضلاتي است كه بخشي از جامعه به شدت با آن درگير است و انتظار عمومي اين است كه رسانه ملي بتواند با پرداختن به آن باعث شود تا حقوق پايمال شده مردم بازگردانده شود.
 
از طرف ديگر نيز شواهد از فشار بر رسانه ملي براي ورود نكردن بيش از پيش به معضل مالباختگان مؤسسات غيرمجاز خبر مي‌دهد. شاهد اين موضوع متني است كه امير سياح، تهيه‌كننده برنامه پايش در توئيترش منتشر كرده است و عنوان كرده كه «احساس خفگي و شرم » دارد. پيش از اين نيز بارها از فشار دولت بر صداوسيما براي تعطيلي برنامه‌هاي انتقادي خبرهايي منتشر شده بود.
 
پايش از جمله برنامه‌هايي است كه هميشه نامش در فهرست برنامه‌هاي تند و انتقادي تلويزيون ديده شده و رويكرد نقادانه آن در حوزه اقتصادي به مذاق خيلي‌ها خوش نيامده است. در همين زمينه كيا داود اسفندياري، مجري برنامه پايش، مصاحبه‌اي با «نسيم» داشته و درباره فشارهاي دولتي به صداوسيما مي‌گويد: «يك بار در موضوع وام 10 ميليوني خريد لوازم خانگي و وام 25‌ميليوني خريد خودرو با دو تن از مسئولان بانك مركزي صحبت كرديم.
 
روزنامه جوان: روابط عمومي بانك مركزي به دليل اينكه صريحاً با مسئولان بانك مركزي در اين خصوص سؤال پرسيده بوديم ناراحت شد و حتي شنيديم كه مي‌خواهد با رئيس سازمان صداوسيما صحبت كند و ايشان را تهديد كند كه به خاطر اين اتفاق بانك‌ها به رسانه ملي آگهي ندهند.»
 
مجري پايش مي‌گويد: بعد از صداوسيما به ما اعلام شد كه چون مسئولين بانك مركزي به برنامه شما نمي‌آيند، شما هم درباره آنها صحبت نكنيد! بخش عمده‌اي از آگهي‌هاي بازرگاني صداوسيما به آگهي بانك‌ها اختصاص دارد، آيا سكوت در برابر مشكلات مالباختگان مؤسسات غيرمجاز مالي، به خاطر ترس از قهر بانك مركزي با صداوسيما است؟! يا مشكل از جاي ديگري آب مي‌خورد!