کد خبر: ۱۸۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۱
سردار فضلی:

"در نهایت امنیت و آرامش در جزیره امن جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم"

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: زندگی امروز مردم در جزیره امن جمهوری اسلامی ایران حاصل جانفشانی شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سردار علی فضلی جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در چهاردهمین هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس دانشگاه های استان البرز در کرج به تبیین جایگاه و نقش لشگر ۱۰ سیدالشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: امروز در جزیره امن جمهوری اسلامی در نهایت امنیت و آرامش زندگی می کنیم که این امنیت حاصل جانفشانی شهدا است.

وی اظهار داشت: امروز در روزهای دفاع مقدس نیستیم اما باید ناشر و مبلغ دین خدا باشیم تا اتکای فرزندانمان را به ارزش های گذشته بیشتر کنیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: ۱۳۵ استاد درس دفاع مقدس بیش از ۵۴ هزار دانشجوی البرزی را آموزش داده اند که این اقدام عین جهاد است.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس آرمانی‌ترین قطعه بعد از پیروزی انقلاب است و رزمندگان هر چه فرا می گرفتند همچون عمل به قران و احکام در آن زمان اجرا و پیاده می کردند .

فضلی بیان داشت: انقلاب اسلامی بر پایه قران، عترت و مردم بنا شد و مردم بیشترین سرمایه و داشته های خود را در دوران دفاع مقدس به میدان آوردند و امروز نیز در تداوم این مسیر مقدس خیل کثیری از مردم در قالب کاروان راهیان نور به این مناطق اعزام می شوند.

وی در خصوص نقش لشگر ۱۰ سیدالشهداء در دوران دفاع مقدس، گفت :تمام فتوحات رزمندگان استان البرز در دوران دفاع مقدس  در قالب لشگر ۲۷ محمدرسول الله (ص) استان تهران و لشگر ۱۰ سیدالشهدا (ع) رقم خورد.

فرمانده لشگر ۱۰ سیدالشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس ادامه داد: به همین دلیل استان البرز با تهران پیوند مبارکی در افتخارات دوران دفاع مقدس دارد و این دو استان ۳۶ هزار شهید تقدیم کرده اند.

وی گفت: این هنر شما اساتید است که عظمت این کار در دوران دفاع مقدس را هنرمندانه به جوانان و مردم منتقل کنید.

سردار فضلی ادامه داد: بایستی به نقش ارتش نیز در این دلاورمردی ها و همچنین نقش مشترک ارتش، سپاه و بسیج پرداخت.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در حال جمع آوری مستندات شهدا و سرداران شهید استان البرز از سراسر کشور هستیم، گفت: رصد فعالیت سرداران شهید البرز در تمام یگان‌ها و تیپ‌ها برای اگاهی جوانان لازم است زیرا در بعضی از تیپ‌ها و لشکرها نقشی اثرگذار داشتند.
*ایلنا