کد خبر: ۱۸۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۷

آمریکا قصد اشغال کره‌شمالی را کرده!

طبق گزارش‌ها، کارشناسان نظامی واشنگتن در حال طرح‌ریزی هستند که چنانچه تنش‌های روز افزون بر سر برنامه هسته‌ای کیم جونگ اون به جنگی تمام عیار تبدیل شد، کره‌شمالی را اشغال کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نوشته روزنامه سان، ژنرال‌ها و مشاوران دونالد ترامپ نگران هستند که یک شورش مرگبار نیروهای آمریکایی را برای سال‌ها در کره‌شمالی گیر بیندازد.

مشاوران نظامی مدعی هستند که این کشور فقیر به زودی ساقط می‌شود و چنانچه آمریکا و متحدانش مداخله کنند، دو طرف در کره‌شمالی و کره‌جنوبی متحمل خسارت سنگینی می‌شوند.

لورا روزن، خبرنگار المانیتور به نقل از منبعی گفت، مشاوران یک اندیشکده مرتبط با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت محرمانه در حال مطالعه پیامدهای جنگ با کره‌شمالی هستند. او گفت این کارشناسان در حال استفاده از تجربیاتی هستند که حین شورش‌های مسلحانه دوران اشغالگری آمریکا در عراق آموختند.

این خبرنگار نوشت: تمایل زیادی برای مطالعه درباره چگونگی شکست شورش‌هایی به رهبری رژیم‌های سابقی وجود دارد که با عوامل شیمیایی و بیولوژیکی مسلح بودند.


 در همین حال مارک فیتزپاتریک، مدیر اجرایی موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در واشنگتن به نیویورکر گفت، سربازان کیم جونگ اون احتمال دارد از تاکتیک‌های چریکی علیه نیروهای آمریکایی در کره‌شمالی استفاده کنند. او گفت: جنگ پس از شکست نیروهای کره‌شمالی به سرعت به پایان نمی‌رسد. کره‌شمالی هم به سرعت به آرامش نخواهد رسید.
*ایسنا