کد خبر: ۱۸۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۰

پیش بینی گرد و خاک برای نوار شرقی ایران

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش بینی‌ها از وضعیت جوی ایران طی جمعه و شنبه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ احد وظیفه گفت: برابر آخرین نقشه‌های هواشناسی طی سه روز آینده در برخی از مناطق استان مازندران شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.همچنین در روز جمعه برای استان گلستان نیز بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از امروز تا جمعه و شنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب شاهد رشد ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در شمال استان هرمزگان، جنوب و جنوب غرب استان کرمان و جنوب و جنوب شرق استان فارس خواهیم بود، گفت:‌این شرایط از بعد از ظهر امروز و فردا در ارتفاعات شمال استان فارس و همچنین استان کهگیلویه و بویر احمد دور از انتظار نیست.

به گفته وی در سه روز آینده و در بعضی از ساعات در نوار شرقی کشور نیز وزش شدید باد پیش بینی می‌شود که این وضعیت در منطقه زابل با گرد و خاک نیز همراه خواهد بود.

وظیفه درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: در روز جمعه آسمان تهران صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دما در این روز نیز به ترتیب 31 و 21 درجه بالای صفر خواهد بود.

وظیفه، اهواز را نیز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان کشور در روز جمعه اعلام کرد و گفت: اردبیل نیز با بیشینه دمای 26 و کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین استان کشور در روز جمعه است.
* ایسنا