کد خبر: ۱۸۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۵

ملایر در آستانه ثبت به عنوان «شهر جهانی انگور»

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه باغبانی شهرستان ملایر از آماده و کامل بودن پرونده ملایر به عنوان شهر جهانی انگور در سازمان جهانی فائو برای اظهارنظر نهایی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ خوشه برتر انگور ملایر، از معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خواست به طور جدی تا به نتیجه رسیدن این پرونده پیگیری لازم انجام شود چرا که این امر به طور قطع یک رخداد بزرگ برای منطقه و کشور خواهد بود.

ایجاد صنایع تبدیلی؛ نیاز امروز باغداران ملایر

وی با بیان اینکه قاعده کشاورزی ملایر بر تولید انگور استوار است، اظهار کرد: این شهرستان دارای ١۰ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ انگور است که از این رقم ٩٩۰۰ هکتار آن بارور است و سالانه حدود ٢۵۰ هزار تن انگور در سطح این شهرستان تولید می شود.

رضایی با بیان اینکه ٧۵ درصد انگور تولیدی تبدیل به کشمش می شود، خاطرنشان کرد: شاغلان زیادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: ملایر از نظر فرآوری محصولات تولیدی و ایجاد صنایع تبدیلی نیازمند حمایت دولت و وزارت جهاد کشاورزی است همچنین نیازمندیم تا با همکاری وزارتخانه آموزش کشاورزان و باغداران و تأمین منابع مالی رقم بخورد.

فرماندار ملایر گفت: امروزه دیگر استفاده از روش‌های سنتی تولید کشکمش جوابگو نیست بنابراین ایجاد صنایع تبدیلی و استفاده از روش های علمی و فناوری نوین و ایجاد ارزش افزوده قابل توجه سبب تشویق و امیدواری و انگیزه بیشتر باغداران خواهد شد.
*ایسنا