کد خبر: ۱۸۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۶
امام جمعه ایلام:

«ایلام» از شهرهای «عراق» بدتر شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به وضعیت نامناسب ورودی‌های شهر ایلام، گفت: شورای شهر برای عمران و آبادانی انتخاب شده‌اند. ایلام از خیلی از شهرهای عراق بدتر شده و متاسفانه یک ایستایی در روند کاری شهر ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام یادآور شد: متاسفانه دیده می‌شود که مردم با مراجعه به ادارات، جواب قانع کننده نمی‌گیرند. اعضای شورای شهر و شهردار انتخاب شده‌اند ولی هنگامی که به اطراف شهر مراجعه می‌کنید وضعیت خوبی مشاهده نخواهید کرد.

وی  با بیان اینکه مسئولین باید مشکلات شهری را رصد و اولویت‌بندی کنند، عنوان کرد: ورودی ایلام از سمت هفت‌چشمه وضعیت مناسبی ندارد. نخاله‌های ساختمانی در جاده قدیم صالح‌آباد به شکل بدی رها سازی می‌شوند که باید ساماندهی شوند.

لطفی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید هستیم که تقارن آن با هفته دفاع مقدس تقارنی مهم و زیباست، اظهار کرد: این تقارن در حقیقت فرصتی برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، دوران جنگ تحمیلی، رشادت‌ها و فداکاری‌های بی نظیر ملت ایران برای نوجوانان و جوانانی است که جنگ را ندیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم باید اهداف دشمن از تهاجم به ایران و هم ارزش‌های برجسته این دوران را بیان کرد، افزود: باید از این فرصت استفاده کنیم و ایستادگی ملت در برابر دشمن در دوران دفاع مقدس و حتی 30 سال بعد از آن را برای نسل جوان بیان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه ملت ایران در اوج مظلومیت توانستند نظام نوپای اسلامی را از خطرات حفظ کنند، تصریح کرد: هدف دشمن بعثی از حمله نظامی، شکست نظام نوپای اسلامی بود تا اینکه در اظهارات سردار نگون بخت قادسیه نیز آمد که هدف ما شکست نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

لطفی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اشتغال سرزمین نبود بلکه آنها اهداف بلندمدتی داشتند که ایستادگی ملت ایران با رهبری امام راحل (ره) همه نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد، گفت: در آن زمان برخی از سیاسیون و گروهک‌های سیاسی از جمله نهضت آزادی به امام پیشنهاد می‌دادند که آتش بس را بپذیرد و این در حالی بود که بخشی از خاک ما در اشتغال دشمن بود.

امام‌جمعه ایلام ادامه داد: در هفته دفاع مقدس، فرماندهان باید در مدارس حاضر شوند و ایثارگری، رشادت، فداکاری رزمندگان و جوانان آن زمان را برای نسل جوان امروز بیان کنند.

وی به برگزاری جشن عاطفه‌ها در سالروز بازگشایی مدارسی نیز اشاره و عنوان کرد: هر ساله در آستانه شروع مدارس برای کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت جشن عاطفه‌ها توسط کمیته امداد امام‌خمینی (ره) برگزار می‌شود که مردم نیز باید در این امر خیر همراهی کنند، تا دانش‌آموزانی که بضاعت مالی ندارند ترک تحصیل نکنند.

لطفی با اشاره به دیدارهای اخیر رهبر معظم انقلاب با طلاب حوزه‌های علمیه تهران و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: رهبری در این دیدارها بر 2 نکته تاکید داشت و بیان فرمود که انقلاب ادامه دارد. که این سخن از کلیدی‌ترین جملات آن دیدارها بود ولی متاسفانه امرور برخی‌ها، انقلاب را یک حادثه می‌دانند که تمام شده است ولی ایشان فرمودند که این خیانت به انقلاب است. دانشمندان و فضلا باید نسبت به ادامه انقلاب اهتمام داشته باشند و مسئولین انقلابی فکر کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه رهبری در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند که انقلابی بودن و انقلابی ماندن میراث و یادگار امام راحل است، اضافه کرد: انقلابی بدون و انقلابی فکر کردن ضامن استمرار انقلاب است.

وی با بیان اینکه برخی از خواص در گذرگاه‌ها تیغ به روی انقلاب کشیدند که نمونه آن در فتنه‌های بعد از انقلاب و سال 88 دیده شده است، افزود: آنها به دنبال این هستند که تاریخ مصرف انقلاب تمام شده است و بیان آنها این است که انقلاب بدون برقراری ارتباط با عوامل قدرت جهانی محال است که این یک تحلیل غلط است ما در همه عرصه‌ها با تکیه بر مبانی فکری امام و رهبری که همان انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن است معتقدیم و دشمن از این تفکر همیشه واهمه دارد.دشمن هیچ گاه نتوانسته این فکر را از مردم بگیرد.
*ایسنا