کد خبر: ۱۸۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۰
تابش:

سینما با هویت ملی ما عجین شده

 مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز عصر جمعه 24 شهریور در فرهنگسرای آسمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز گفت: خوشحالم در روزهایی که 117 سالگی سینمای ایران را جشن گرفتیم ، سینما با هویت ملی ما ایرانیان عجین شده است و توانستیم ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز را در تهران و استان‌های کشور عزیزمان برگزار ‌کنیم.

او ادامه داد: واقعیت این است که اگر در هنرها و ادبیات غنی فارسی نگاه کنیم، توجه همه آن‌ها به طبیعت و محیط زیست دیده می‌شود؛ در آثار سفالینه‌های ایرانی، بر روی ترمه‌ها و تابلوهای نقاشی، بر روی گچبری و نقش و نگار بناهای تاریخی ایران و در ادبیات ایرانی از فردوسی و منوچهری و حافظ و مولانا و سعدی گرفته تا نیما و شهریار و شاملو توجه به طبیعت دیده می‌شود.

تابش با بیان اینکه مناسبت‌های ملی ما با طبیعت ارتباط دارد، افزود: مناسبت هایی همچنان نوروز به عنوان نخستین روز سال، یلدا، مهرگان و تیرگان با طبیعت عجین هستند. در این روزگار نیز سینماگران ما به عنوان نیروهای خلاق و نوآور همیشه دغدغه‌های خود را در این سال‌ها، در حوزه محیط زیست و آنچه که به سبک زندگی ما مربوط است، در آثارشان به خوبی نشان داده اند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: خوشحالیم فیلم‌سازهای جوان و پیشکسوت ما به مسئله محیط زیست توجه جدی دارند و گواه این سخن من هم افتخارات و جوایزی است که فیلمسازان ایرانی در جشنواره‌های خارجی و داخلی کسب می کنند.

 از سازمان حفاظت محیط زیست و هنرمند گرامی فرهاد توحیدی باید تشکر کنیم زیرا جشنواره‌ای که چند سالی تعطیل شده بود را دوباره احیا کردند و از هنرمندان در حوزه سینمایی و تجسمی که در این رویداد مشارکت کردند تشکر می کنیم.

او ادامه داد: لازم است از نقش مؤثر و حضور هنرمندان و سینماگران حاضر در کمپین‌های محیط زیستی تشکر ‌کنم چرا که به فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست توجه دارند.
*ایرنا