کد خبر: ۱۸۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۹

روحانی وارد نیویورک شد/ اعلام برنامه های رئیس جمهور

حسن روحانی روز سه شنبه به وقت محلی، برای شرکت در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وارد نیویورک شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه به وقت محلی ، برای شرکت در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وارد نیویورک شد و در فرودگاه جان اف کندی ، مورد استقبال سفیر و کارکنان دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل قرار گرفت.


دیدار و گفت و گو با شماری از مقامات ارشد کشورهای جهان ، نشست با نخبگان سیاسی و اقتصادی و ملاقات با رهبران ادیان الهی در کنار سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله برنامه های فشرده حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی  در سفر به نیویورک  است.

رییس جمهوری پیش از سفر به نیویورک ، دیداری رسمی از کوبا داشت و با فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا  و رائول کاسترو رییس جمهوری این کشور  دیدار و گفت وگو کرد. در نشست مشترک هیاتهای عالیرتبه ایران و کوبا به ریاست روسای جمهوری دو کشور ، راههای توسعه بیش از پیش همکاری های تهران - هاوانا  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر روحانی در نخستین مرحله از سفر خود به قاره آمریکا نیز در هفدهمین اجلاس سران کشورهای جنبش غیر متعهد در جزیره مارگاریتا ونزوئلا شرکت کرد و ضمن سخنرانی در این اجلاس و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران، با شماری از مقام های ارشد کشورهای شرکت کننده در این نشست گفت وگو و تبادل نظر کرد.

رییس جمهوری در فرودگاه نیویورک در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران عید سعید غدیر را به همه شیعیان و مسلمانان تبریک گفت و اظهار داشت: در جریان این سفر ضمن سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع نخبگان اسلامی و سیاسیون سخنرانی و با شماری از سران کشورهای شرکت‌کننده در مجمع عمومی دیدار و گفتگو خواهم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود: این سفر در مسیر بازگشت از اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ونزوئلا و همچنین سفر کوتاهی به کوبا انجام می‌گیرد