کد خبر: ۱۸۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۴

گاف جدید ترامپ در سازمان ملل

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در جریان هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل از کشور آفریقائی نام برد که در دنیای واقعی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی ۲ روز گذشته خود در برابر رهبران کشور های آفریقایی در هفتاد دو دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد نام کشور ناشناخته ای به نام «نامبیا» را ذکر کرد!

شاید منظور ترامپ کشورهائی از قبیل گامبیا یا نامیبیا بوده، اما در واقع کشوری به نام «نامبیا» وجود ندارد!

موضوع از این قرار است که ترامپ ضمن تفسیر اوضاع بهداشتی در کشور های آفریقایی در جریان سخنرانی اش هفتاد دو دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ما در گینه و نیجریه با شیوع وحشتناک بیماری ابولا مبارزه کردیم. نظام بهداشتی «نامبیا» (!) هرچه خودکفاتر می شود.

گفتنی است، جمعه ۲۴ شهریورماه «دونالد ترامپ» در توئیت جدید خود می نویسد: ما در ۹ ماه گذشته موفقیت های بیشتری در برابر داعش در مقایسه با دولت اوباما در ۸ سال داشته ایم. باید فعال تر و تند و تیزتر بود.

ترامپ در حالی این توئیت را منتشر کرده که گویا از تاریخ پیدایش داعش اطلاع درستی ندارد؛ چرا که این گروهک تکفیری تروریستی در سال ۲۰۱۴ با کمک ایادی غربی خود خلق شد؛ یعنی دولت اوباما فقط ۲ سال زمان برای مبارزه با این گروه داشت نه ۸ سال!
*مهر