کد خبر: ۱۸۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۳

تبدیل امامزادگان به قطب گردشگری مذهبی

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ترویج گردشگری مذهبی می‌تواند هم برای معرفی امامزادگان و هم برای معرفی بنای بقعه و قدمت آن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اماکن متبرکه و امامزادگان کشور به قطب گردشگری مذهبی تبدیل می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی شامگاه چهارشنبه (۲۹ شهریور) در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی امامزاده آقا علی عباس بخش امامزاده نطنز اظهار کرد: طبق سیاست‌های اصلی و انعقاد قرارداد با سازمان میراث فرهنگی، اماکن متبرکه و امامزادگان به مراکز قطب گردشگری مذهبی تبدیل می‌شوند.
 
وی افزود: از آنجایی که در شهرستان نطنز حدود ۴۰ امامزاده وجود دارد، این شهرستان می‌تواند به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ترویج گردشگری مذهبی می‌تواند هم برای معرفی امامزادگان و هم برای معرفی بنای بقعه و قدمت آن مورد توجه قرار گیرد.
 
محمدی درباره اقدامات عمرانی در امامزاده‌ها تصریح کرد: لازم است تمام اقدامات عمرانی در همه امامزاده‌ها، طبق نقشه جامع باشد. همچنین ضروری است تمام فعالیت‌های عمرانی در امامزاده از لحاظ فنی و کیفی تحت نظارت کامل باشد.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: وقتی کار عمرانی در یک امامزاده با دقت و اصول مهندسی اجرا می‌شود، نه تنها ماندگار خواهد بود، بلکه سالیان سال مورد استفاده است.
 
محمدی درباره ضرورت حضور رسانه در کنار بقاع متبرکه گفت: رسانه‌ها در معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه بسیار موثر عمل کرده‌اند و امروز بخش اعظمی از آشنایی مردم با امامزادگان به خاطر فعالیت رسانه‌ها است.
*تدبیر وامید