کد خبر: ۱۸۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۹

آمریکا در پی رویارویی الحشد الشعبی و پیشمرگه

رئیس دفتر سیاسی «عصائب اهل الحق» اعلام کرد که واشنگتن با مدیریت بحران ایجاد شده بر سر همه‌پرسی جدایی، به دنبال تضعیف نیروهای «الحشد الشعبی» از طریق رویارو کردن آنها با پیشمرگه است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «عدنان فیحان» رئیس دفتر سیاسی «عصائب اهل الحق» عراق اعلام کرد که‌ آمریکا تلاش دارد آتش جنگ را میان نیروهای الحشد الشعبی و پیشمرگه شعله‌ور کند و هدف از این اقدام نیز، تضعیف و نابودی الحشد الشعبی است.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، وی طی یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: سران کرد به ویژه مسعود بارزانی این توهم حمایت رژیم صهیونیستی را دارند. و گمان می‌کنند که رژیم صهیونیستی طرفی است که به آنها تضمین‌های بین‌المللی برای تشکیل کشوری که رویای آن را دارند، خواهد داد. همین توهم بارزانی موجب شده که وی منطقه را به سوی خطر درگیری سوق می‌دهد.

وی افزود: زمانی که آمریکا وارد این بحران شد، هیچ نقشی برای حل آن ایفا نکرد و تنها این بحران را در راستای منافع خود مدیریت کرد. آمریکایی‌ها می‌خواهند که نیروهای الحشد الشعبی با نیروهای پیشمرگه درگیر و تضعیف شوند. تا به این لحظه ما هیچ موضع‌گیری رسمی و شفافی از سوی آمریکایی‌ها علیه همه‌پرسی ندیده‌ایم. ..تاکنون تنها در حد فرستاده و نماینده وزارت خارجه آمریکا علیه همه‌پرسی موضع‌گیری شده است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا موضعی ضفاف و صریح در این‌باره اتخاذ نکرده است.