کد خبر: ۱۸۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۷
سرلشکر رشید:

"ایران را قتلگاه متجاوزان خواهیم کرد"

سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس اظهار کرد: فرارسيدن هفته دفاع مقدس، هفته دفاع همه جانبه ملت شريف ايران در برابر هجوم وحشیانه رژیم بعثی را به همه مردم هرمزگان و کشور و رزمندگان آن دوران تبريک عرض می‌كنم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی ادامه داد: 28 سال از پايان جنگ گذشته است و ما هنوز از خوب و بد جنگ صحبت می‌كنيم و دفتر و تاريخ جنگ را باز نگه داشته و نبسته‌ايم. هشت سال جنگ حادثه‌ای تاريخی برای مردم كشورمان و دنيا بود. جنگ ما حادثه‌ای محلی نبود.

سرلشکر رشید خاطرنشان کرد: جنگ ما از جنگ در خاک ويتنام و كره و جنگ‌های قبل از خود مهمتر بود، چون شرايط ما و منطقه ويژه بود. حضرت امام با رهبر‌ی‌های خود قدرت‌های منطقه را به چالش كشيد. امام از اسلام حرف می‌زد و با سخن خود جهان را تكان می‌داد، به همين دلیل هر دو ابر قدرت شرق و غرب از صدام دفاع كردند.

وی بیان داشت: از اين زاويه اگر به جنگ نگاه كنيم، تمام ابرقدرت‌ها در مقابل ملت ايران ايستادند و از صدام حمايت كردند و اين ملت بزرگ ايران اسلامی بود كه در پايان جنگ فاتح ميدان نبرد شد. بايد به جوانان و فرزندان خود حقيقت جنگ را بگوييم. بايد بگوييم که فرماندهان ارتش و سپاه انسان‌های بزرگی بودند كه نقطه ساماندهی و رفع التهاب‌ها بودند. وقتی عمليات آغاز می‌شد زمين زير پای رزمندگان اسلام به لرزه در می‌آمد. فرماندهان شهيد و زنده ارتش و سپاه حماسه‌ساز بزرگی بودند كه در معركه جنگ از پشت بيسيم جان‌های دل كنده از دنيای خاكی بر می‌كنده و به ابديت می‌سپاردند. فرماندهان و شهدای ما نسلی متخصص، آرمان خواه و بی ادعا بودند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) عنوان کرد: علت تكريم و بزرگداشت دفاع مقدس اين است که دفاع همه جانبه ملت ايران ريشه در مقاومت و اسلام برای دست‌يابی به آرمان‌های بلند انقلاب دارد. امسال تلاقی سالگرد آغاز دفاع مقدس و دستاوردهای آن با عاشورای حسينی يادآور روحيه انقلابی و حسينی رزمندگان ماست.

سرلشکر رشید ادامه داد: امروز حذف صدام و حزب بعث عراق از صحنه سياسی حاصل مقاومت جمهوری اسلامی ايران است كه به استقرار دولتی مردمی در عراق منجر شده است. خداوند تبارک و تعالی نتيجه پايداری و مقاومت را نه در آخرت بلكه در همين دنيا نشان خواهد داد. امروز ظهور قدرت نيروهای حشد الشعبی در كنار نيروهای ارتش عراق و نيروهای مستشاری ايران برگرفته از نيروهای مقاومت ايران است. همانند اين نيروهای مردمی در سوريه، يمن و ساير كشورها تشكيل شده تا بينی كشورهای سلطه به خاک ماليده شود. نقش برادر عزيزم سردار قاسم سليمانی فرمانده استراتژيک ايرانی از بغداد تا فلسطين و يمن به معنای بارور شدن دستاوردهای اسلامی است.

وی افزود: امروز مقاومت در سرتاسر منطقه حاصل الگوی مقاومت رزمندگان ايرانی در هشت سال دفاع مقدس است. آن‌ها از چفيه و دعا خواندن رزمندگان ما الگو می‌گيرند. اين‌ها تحقق وعده الهی بود كه با پيش بينی امام اتفاق افتاد. امروز روحيه و چهره با صلابت شهيد بزرگوار حججی و بسياری از شهدای ديگر در مقابل تكفيری‌ها يادآور دوران دفاع مقدس است. ملت ايران امثال حججی بسیار دارد كه به دفاع از کشورمان خواهند پرداخت.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: نكته مهم این است که امروز نيروهای قهرمان دريايی ارتش جمهوری اسلامی ايران و سپاه پاسداران با بهره گيری از دكترين جنگی پيشرفته با شناورهای تندرو و موشک‌‌ها و بالگردها و در سراسر منطقه و به اعتراف آمريكايی‌ها، ابر قدرت خليج فارس هستند.

سرلشکر رشید گفت: مهمترين عامل عظمت و شكوه دوران دفاع مقدس اين است كه با تكيه بر ايمان و فرهنگ مقاومت است که روح آن در همه جوانان ما ريشه دوانده است. استيصال كنونی دشمنان ما و نظام سلطه در ناتوانی آن‌ها ريشه در قدرت و توانمندی ما دارد. بايد قدرت برآمده از ايثار شهدا را پاس بداريم.

وی خاطرنشان کرد: برجام حاصل تعهد و مسئوليت پذيری نظام مقدس ايران برای نشان دادن صلح خواهی و نشان دادن قدرت ايران است. نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران راسخ‌تر از هميشه به دشمنان اين پيام را يادآور می‌شوند که هر گونه اشتباه در محاسبه در مقابل ملت و نيروهای مسلح با پاسخی كوبنده همراه خواهد بود. پيام نيروهای مسلح اين است که امنيت و ثبات را در منطقه برقرار كرده و در صورت تجاوز آنجا را قتلگاه متجاوزان می‌كنيم.
*میزان