کد خبر: ۱۸۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۰

سامانه سهام عدالت تعطیل می‌شود

سازمان خصوصی‌سازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه سهام عدالت در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته به‌نشانی www.samanese.ir رونمایی شده است تا دارندگان سهام عدالت با مراجعه به آن از وضعیت صورت‌حساب خود آگاه شده و در صورت تمایل نسبت به تسویه باقیمانده اقساطشان اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ از این رو مشمولان سهام عدالت تا پایان 31 شهریور سال جاری فرصت دارند صورت‌حساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت و پس از آگاهی از ارزش سهامشان، در صورت تمایل نسبت به تسویه مانده بدهی اقساط خود اقدام کنند.

بر اساس این اطلاعیه مهلت اعلام‌شده، برای مشمولانی که در قید حیات هستند و همچنین برای بازماندگان متوفیان سهام عدالت می‌باشد و پس از پایان این مهلت، زمان تسویه مانده بدهی سهامداران عدالت قابل تمدید نخواهد بود و با پایان این تاریخ در روز 1396.6.31 به هیچ وجه امکان پرداخت مانده بدهی اقساط مشمولان سهام عدالت از طریق شعب بانک ملی ایران و دستگاههای خودپرداز آن بانک در سراسر کشور وجود نخواهد داشت.

بر این اساس تمامی مشمولان سهام عدالت و بازماندگان فوت‌شدگان این سهام، تنها تا پایان 31 شهریورماه می‌توانند با وارد کردن اطلاعات هویتی مشمولین در سامانه سهام عدالت، از وضعیت صورت‌حساب مربوطه آگاه شده و در صورت تمایل نسبت به تسویه باقیمانده اقساط سهام عدالت اقدام کنند.

همچنین در اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی تأکید شده است: ورود شماره شبای حساب بانکی مشمولان در این سامانه جهت دریافت سود سهام عدالت تابع این مهلت نیست و مشمولان برای ورود شماره شبای خود کماکمان فرصت دارند.

البته شایان ذکر است سامانه سهام عدالت از تاریخ 1396.7.1 به‌مدت 10 روز به‌منظور بروزرسانی سیستم و تغییرات لازم، از دسترس عموم مشمولین خارج خواهد شد اما پس از این تاریخ مجدداً امکان ثبت شماره شبا، رؤیت صورت‌حساب و سایر خدمات این سامانه برای مشمولین عزیز فراهم خواهد شد.
*تسنیم