کد خبر: ۱۸۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۶

آماده باش مترو، اتوبوس و تاکسی در روز اول مهر

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ستاد استقبال از مهر برای رصد ترافیک اولین روز سال تحصیلی تشکیل و همه دستگاه‌های دخیل در این امر به ارائه گزارش در این زمینه پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محسن پورسیدآقایی صبح امروز در ستاد استقبال از مهر که برای رصد ترافیکی مهرماه در محل معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه از ساعت 6:30 صبح امروز شاهد ترافیک‌های مقطعی در سطح شهر بوده‌ایم، گفت: خوشبختانه ترافیک کمتر از 5 دقیقه با حضور عوامل پلیس مرتفع شد.

وی با بیان اینکه در حال رصد آنلاین ترافیک هستیم و تمامی معابر با دوربین چک می‌شود، تصریح کرد: مترو، اتوبوس و تاکسی نیز در حال ارائه خدمات به مردم هستند و با هماهنگی‌های انجام شده پلیس راهور نیز در سطح شهر مستقر است و در کمتر از 5 دقیقه با حضور در محل ترافیک نسبت به رفع آن اقدام می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در برخی معابر ورود خودروها از رمپ به مسیر اصلی حرکت باعث بروز ترافیک‌های مقطعی می‌شود، اظهار کرد: با استقرار پلیس در این رمپ‌ها و تردد مقطعی این مساله نیز مرتفع شده است.

به گزارش ایسنا، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز با ارائه گزارشی با بیان اینکه اتوبوس‌های پایتخت از ساعت 6 صبح خدمت‌رسانی به مردم را آغاز کرده‌اند، گفت: یکی از مشکلات ما در عرصه خدمت‌رسانی بهتر به مردم خرابی اتوبوس‌ها بود که 20 دستگاه اتوبوس نو در مسیر پیچ شمیران – میدان قدس قرار گرفت که از ساعت 6 صبح نیز این خط به مردم ارائه خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود 30 درصد ناوگان دچار خرابی بود که نسبت به رفع آن نیز اقدام کرده‌ایم، گفت: امسال برای اولین بار خط سرویس مدرسه در سطح مناطق 4 و 8 شهرداری، فعالیت می‌کنند که به صورت نیم‌بها به ارائه خدمات به دانش‌آموزان می‌پردازد و همچنین کارت شناسایی عکس‌داری برای آنها در نظر گرفته شده که به محض سوار شدن به سرویس برای خانواده آنها پیامک می‌شود.

به گفته سنندجی، خط سرویس مدرسه، 62 مدرسه را تحت پوشش قرار می‌دهد که با ارزیابی موفق این طرح به کل سطح شهر تسری می‌یابد.

آماده باش 80 هزار تاکسی و نصب برچسب سرویس مدرسه بر روی 17 هزار تاکسی

به گزارش ایسنا، افندی‌زاده سرپرست تاکسیرانی نیز با بیان اینکه 80 هزار تاکسی پایتخت امروز در خدمت مردم هستند گفت: 40 هزار تاکسی خطی در پایانه‌ها مستقر هستند و تاکسی‌های گردشی و شرکتی نیز موظف هستند کار پوشش مسافران را انجام دهند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی آموزش و پرورش و پلیس، 17 هزار سرویس مدرسه ساماندهی شدند و برچسب‌های سرویس مدرسه تحویل گرفتند، افزود: امسال تاکید شده که به هیچ عنوان مدارس به سرویس‌های فاقد برچسب اعتماد نکنند.

در ادامه سروری رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران هم با بیان اینکه خوشبختانه رصد دوربین‌ها و ترافیک نشان داد که علاوه بر اینکه شاهد کاهش ترافیک در روز اول مهر 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و زمان سفر نسبت به سال قبل تغییر کرده است، گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده تصادفات کمتر شده و زمان پاکسازی معابر از تصادفات به شدت کاهش یافت.

رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه مردم نقش تعیین کننده‌ای در شناور شدن ترافیک و توزیع متعادل‌تر ترافیک داشتند، گفت: تا ساعت (7:14)صبح امروز اول مهر ماه 4 تصادف، 6 توقف به دلیل نقص فنی و سه ازدحام مسافر توسط دوربین‌های سطح شهر رصد و ثبت شده است که با کمک گشت تاکسیرانی و اتوبوسرانی این مسائل مرتفع شده است.

سروری با بیان اینکه بزرگراه‌های همت، حکیم و صدر بیشترین درگیری ترافیکی تا ساعت 7:14 دقیقه را داشتند، گفت: ترافیک این معابر به سمت مرکز شهر بوده است که توسط پلیس و دوربین‌های سطح شهر در حال رصد و کنترل است.
*ایسنا