کد خبر: ۱۸۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۶

لاوروف: مسکو مخالف تجزیه سوریه است

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرده است که مسکو مخالف تجزیه سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی خبری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفته است: «قبل از هر چیز، مبارزه علیه تروریسم باید به اتمام برسد اما آغاز تفکر درباره چگونگی احیای سوریه‌ای واحد نیز ضروری است».

وی افزود: «هیچ تقسیم و تجزیه‌ای نباید اجازه داده شود چرا که تبعات زنجیره‌وار این اقدام خاورمیانه را گرفتار خواهد کرد. این همان چیزی است که برخی به دنبال آن هستند و حفظ هرج و مرج مداوم در منطقه‌ برایشان سودمند است».

لاوروف همچنین گفت: «مفهوم مناطق کاهش تنش در ابتدا به صورت موقت اعلام شد. حتی در چهارچوب دوره شش ماهه‌ای که قرار است این طرح اجرا شود نیز گفته شد که به موازات مناطق کاهش تنش، ما به دنبال ترغیب روند سازش ملی و ایجاد مکانیسمی هستیم که به آغاز گفت‌وگوهای ملی در این کشور کمک کرده و زمینه‌ای برای فرایند سیاسی در کنار آنچه در ژنو انجام می‌شود، ایجاد گردد».

وی افزود: «این یک موفقیت بزرگ بود که فرایند آستانه به طور همزمان، هم نمایندگان دولت و هم نیروهای مسلح را پای میز مذاکره آورد . این یک گفت‌وگوی رو در رو میان آنهایی بود که تا اندکی قبل به صورت مسلحانه رو در روی یکدیگر بودند».
*فارس