کد خبر: ۱۸۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۲

بهره برداری از مسیر تهران - شمال تا سال آینده

 مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: مسیر تهران شمال که سه هزار نفر در آن مشغول به کار هستند تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ تقی رضایی در جلسه شورای اداری استان البرز که امروز شنبه یکم مهرماه در استانداری البرز برگزار شد،به پروژه جاده شهید همت، اشاره و بیان کرد: اگر ۳۵ میلیارد تومان برای تملکات شهرک المهدی اختصاص یابد مشکل این پروژه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساخت مسیر شمشک دیزین نیز به ۱۲ میلیارد تومان نیاز دارد گفت: سال گذشته ۲ میلیارد اختصاص یافت، امسال نیز ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت و اکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضایی با بیان اینکه ۷۹ هزار و ۸۳۰ کیلومتر راه در کشور وجود دارد، گفت: 1370 کیلومتر از این راه‌ها یعنی 0.5 درصد از راه‌های کشور در استان البرز واقع شده است.

وی به تعداد پل‌ها و تونل‌های استان البرز اشاره کرد و افزود:  2199 پل یعنی ۱.۲ درصد از پل‌های کشور و ۵.۵ درصد از تونل‌های کشور در استان البرز است. با وجود این آمار ، ۱۸ درصد از ترافیک کشور از راه های مواصلاتی استان عبور می‌کند و این نگاه ویژه برنامه‌ریزان کشور به البرز را می‌طلبد.

این مسئول در ادامه به پروژه‌های شاخص استان البرز در حوزه راه و شهرسازی، اشاره و اعلام کرد: کمربند جنوبی کرج از چرمشهر به آبیک که ۵۸ کیلومتر آن در البرز واقع شده از جمله این پروژه‌هاست که ۳۵ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است. کنار گذر جنوبی کرج نیز در حال مطالعه است و به دنبال فاینانسور برای آن هستیم.

وی به مسیر هشتگرد - طالقان، اشاره و با بیان اینکه این پروژه به ۵۶ میلیارد اعتبار نیاز دارد، گفت: این پروژه به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور ساخت ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی به تصویب رسید، افزود: ۵۵ کیلومتر انجام شده و اگر ۱۵ میلیارد تومان مورد نیاز برای آن اختصاص یابد ۴۵ کیلومتر باقیمانده نیز انجام می‌شود.
*ایسنا