کد خبر: ۱۸۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۰

انصارالله یمن پاسخ الجبیر را داد

سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن اظهارات وزیر خارجه عربستان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را به سخره گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از  شبکه خبری المسیره یمن، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن اظهارات عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را به سخره گرفت و گفت: الجبیر که سیاست سرکوبگرانه دولت میانمار را محکوم می‌کند در واقع به شکلی که خودش هم متوجه نیست کشورش را محکوم می‌کند.

عبد السلام در واکنش به اظهارات الجبیر اظهار داشت: جنایاتی که در یمن رخ می‌دهد مرتکبان و عاملان آنها را مستحق جایزه صلح نوبل نمی‌کند.

الجبیر در نشست روز شنبه مجمع عمومی سازمان ملل از قطر خواست به تعهداتش در توافقنامه ریاض پایبند باشد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه گفت: حمایت قطر از تروریسم در بر هم زدن امنیت منطقه تاثیر داشته است.

وی تاکید کرد، هیچ راهی برای پایان دادن به بحران سوریه جز از راه سیاسی وجود ندارد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه درباره مساله فلسطین مدعی شد ریاض پایبند به مساله تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی است.

این مسئول عربستانی در ادامه گفت: اختلافات و درگیری‌ها میان کشورهای عربی با اسرائیل طولانی‌تر از هر درگیری در شرایط حاضر است در حالی که هیچ دلیلی برای ادامه یافتن آن وجود ندارد.

الجبیر در ادامه درباره یمن نیز مدعی شد: "کنترل حوثی‌ها بر یمن با حمایت ایران منطقه را تهدید می‌کند و راه حل نظامی هرگز به بحران یمن خاتمه نمی‌دهد."

وی درباره اقلیت مسلمان روهینجا در میانمار گفت: عربستان نسبت به سیاست‌های سرکوبگرانه‌ای که مسئولان میانمار علیه این اقلیت در پیش گرفته‌اند، نگران است و عربستان به کمک‌های بشردوستانه خود به این اقلیت ادامه می‌دهد.

این مسئول وزارت خارجه عربستان با تاکید بر پایبندی کشورش به حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم مدعی شد، ریاض با جدیت تمام به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

وی افزود: تروریسم با نقض آشکار قوانین انسانی، تهدیدی برای کل جهان است.
*ایسنا