کد خبر: ۱۸۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۹۵

ادعای خبرگزاری آناتولی: سپاه مناطق مرزی کردستان عراق را بمباران کرد / شورای عالی امنیت ملی مرزهای هوایی ایران با اقلیم کردستان را مسدود اعلام کرد

حزب اتحادیه میهنی اداره اقلیم عراق اعلام کرد ایران شش روستا در منطقه بالکایتی و حاج عمران استان اربیل را با توپخانه هدف قرار داده است.
 حزب اتحادیه میهنی اداره اقلیم عراق اعلام کرد ایران شش روستا در منطقه بالکایتی و حاج عمران استان اربیل را با توپخانه هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ و بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی حزب اتحادیه میهنی اداره اقلیم کرد عراق در سایت رسمی خود اعلام کرد: نیروهای ایرانی با توپخانه مناطق کوهستانی به ویژه شش روستا در منطقه بالکایتی و حاج عمران استان اربیل در نزدیکی مرز ایران را بدون وقفه مورد هدف قرار می دهند.

در گزارش مذکور به خسارات و تلفات احتمالی ناشی از این حملات خبری نداده است.

وقوع این حملات در آستانه برگزاری همه‌پرسی نامشروع جدایی اداره اقلیم کرد عراق از دولت مرکزی این کشور حائز اهمیت است.

شورای عالی امنیت ملی مرزهای هوایی ایران با اقلیم کردستان را مسدود اعلام کرد

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: به درخواست دولت مرکزی عراق ،کلیه پروازها ی ایران به مقصد فرودگاههای سلیمانیه و اربیل و همچنین پروازهای عبوری ازفضای کشورمان از مبداءاقلیم کردستان متوقف شد.

کیوان خسروی  با اشاره به برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی که صبح امروز به منظور بررسی درخواست دولت مرکزی عراق در خصوص انسداد مرزهای کشورمان با اقلیم کردستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به موثر واقع نشدن تلاشهای سیاسی خیرخواهانه کشورمان و اصرار مسئولین اقلیم کردستان برای برگزاری رفراندوم در این منطقه با درخواست دولت مرکزی عراق مرزهای هوایی ایران بر روی پروازهایی که مبداء آن اقلیم کردستان می باشد مسدود گردید.

وی افزود: بر اساس این تصمیم  کلیه پروازهای ایران به مقصدفرودگاههای اقلیم کردستان نیز متوقف شده است.

خسروی در پایان خاطر نشان ساخت: تصمیم های عجولانه برخی مسئولین اقلیم کردستان ضمن محدود نمودن قدرت بازیگری و گفتگوی سازنده کردها در حاکمیت عراق ،امنیت مردم کرد، کشور عراق و منطقه را با چالشهای جدی مواجه خواهد کرد.