کد خبر: ۱۸۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۲

تمایل عراق برای ادامه فعالیت قطار تهران ـ کربلا

معاون نظارت و برنامه‌ریزی بر سیر حرکت قطارهای مسافربری راه‌آهن گفت: عراق مایل است که فعالیت قطار تهران ـ کربلا ادامه پیدا کند، ظرفیت قطار بصره تا کربلا زیاد است اما مردم عراق زیاد از قطار استفاده نمی‌کنند و امکان استفاده از ظرفیت قطار تهران ـ‌ کربلا برای زائرین ایرانی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محسن طباطبایی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم که در سالن جلسات اداره‌کل راه‌آهن استان برگزار شد، با اشاره به مسیر قطار تهران کربلا اظهار کرد: بین شهر تهران تا مرز شلمچه ریل راه‌آهن داریم اما بین مرز شلمچه و شهر بصره این خط نیست، در ادامه از شهر بصره تا کربلا ریل راه‌آهن وجود دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته قطار تهران تا کربلا را به صورت ترکیبی راه‌اندازی کردیم، حرکت این قطار توسط یک کارگزار بخش خصوصی صورت گرفت و ظرفیت قطار هم 400 نفر بود.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی بر سیر حرکت قطارهای مسافربری راه‌آهن افزود: جابه‌جایی مسافران قطار تهران کربلا از منطقه شلمچه تا ایستگاه قطار بصره با اتوبوس بود، قطاری که در عراق برای حرکت بین شهرهای بصره و کربلا استفاده شد، باکیفیت بود و حدود سه سال پیش توسط این کشور از چین خریداری شد.

طباطبایی با اشاره به قطارهای بین‌المللی ایران اظهار کرد: در گذشته قطارهای تهران آنکارا و قطار تهران دمشق را داشتیم، از لحاظ زمانی قطار تهران کربلا با اتوبوس در این فاصله قابل رقابت است و زمان طی کردن مسیر این قطار حدود 30 ساعت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عراق مایل است که فعالیت قطار تهران کربلا ادامه پیدا کند، ظرفیت قطار بصره تا کربلا زیاد است اما مردم عراق زیاد از قطار استفاده نمی‌کنند و امکان استفاده از ظرفیت قطار تهران کربلا برای زائرین ایرانی وجود دارد.
*فارس