کد خبر: ۱۸۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۶

بروجردی: همه‌پرسی اقلیم را به رسمیت نمی‌شناسیم

آقای علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با روزنامه صبح نو در خصوص همه‌پرسی منطقه اقلیم کردستان عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران از ماه‌ها پیش مخالفت خود را با برگزاری همه‌پرسی در منطقه اقلیم کردستان عراق اعلام کرده است و صراحتاً بیان داشته که این همه‌پرسی به نفع کردستان نیست.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دولت عراق باید تصمیم‌گیرنده امور سیاسی باشد، گفت: ایران خواهان عراق یکپارچه است و تمامیت ارضی آن را به رسمیت می‌شناسد؛ لذا ما موضوع همه پرسی اقلیم را به رسمیت نمی‌شناسیم و این موضوعی است که شورای عالی امنیت ملی ایران هم اعلام کرده و خواستار لغو آن شده است.
 
بروجردی در پاسخ به سخنان اخیر ترامپ که در نشست سازمان ملل ایران را حامی تروریست خواند، تصریح کرد: دولت آمریکا نماد تروریست در جهان است؛ آمریکا بدترین نمونه تروریست دولتی است و با این نوع واژه‌هایی که درباره ایران به کار می‌برد، می‌خواهد فرافکنی کند.
 
وی افزود: آمریکا در همه بحران‌های منطقه از عراق و سوریه گرفته تا یمن و لیبی نقش کمک‌کننده و ترویج‌گر خشونت و حمایت از نیروهای تروریستی را بر عهده دارد. رییس‌جمهور آمریکا به‌رغم همه این ادعاها بارها ثابت کرده که آمریکایی‌ها بسیار صریح و علنی از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و نقش نجات سران داعش را بعد از شکست در عراق و سوریه، به صراحت بازی کرده‌اند. اگر جمهوری اسلامی ایران در عراق یا سوریه از محور مقاومت حمایت می‌کند، به‌خاطر درخواستی است که دولت‌های این کشورها از ایران انجام داده‌اند.
 
روزنامه صبح نو: این نماینده مجلس دهم، عنوان کرد: آمریکا با بیان کردن این نوع سخنان، خود را در انزوا قرار داده است. اگر گفت‌وگوهای هسته‌ای به نتیجه‌ای رسیده است با تلاش 6 کشور صورت گرفته نه تنها آمریکا که امروز از تهدید کردن ایران سخن می‌گوید.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: آمریکا تلاش می‌کند تا برجام را به یک توافق بی‌اثر تبدیل کند. ما این توانمندی را داریم که اگر بخواهیم کار علمی جهشی انجام داده و تعداد سانتریفیوژهای خودمان را افزایش دهیم.