کد خبر: ۱۸۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۵

روسیه: بمب اتمی کره شمالی مانع حمله آمریکا شده است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: وجود بمب هسته ای کره شمالی مانع تهاجم نظامی آمریکا به این کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ لاوروف روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه سراسری تلویزیونی روسی ان.تی.وی افزود: آمریکا به کره شمالی حمله نخواهد کرد، زیرا اطمینان دارد این کشور دارای بمب هسته ای است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به دیدارها و گفت وگوهای خود با مقام های کشورهای مختلف در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، گفت: مباحث مطرح شده یک نتیجه گیری کلی داشت که آمریکا به عراق حمله کرد، زیرا اطمینان کامل داشت این کشور هیچ سلاح کشتار جمعی ندارد.

به گزارش ایرنا، آمریکا سال 2003 با گزارش خلاف واقع وجود جنگ افزارهای کشتار جمعی در شورای امنیت سازمان ملل، بدون مجوز شورا به عراق حمله و این کشور را 10 سال اشغال کرد.

لاوروف در ادامه مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان.تی.وی گفت: آن زمان کمیسیون سازمان ملل در عراق فعالیت داشت و همه مراکز این کشور را بازرسی کرد، ولی با دروغ اعلام شد بغداد درخواست های نابودی سلاح کشتار جمعی را کامل اجرا نکرده است. سران کمیسیون با این دروغگویی گناه بزرگی را مرتکب شدند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که اما برای کره شمالی وضعیت متفاوت است و این کشور سلاح هسته ای در اختیار دارد و به همین دلیل آمریکا حمله نمی کند.

لاوروف ادامه داد: اگر آمریکا این وضعیت را مورد تجزیه و تحلیل قرار ندهد، ممکن است وضعیت بسیار ناگواری پیش آید و صدها و هزاران بیگناه در کره شمالی و همچنین ژاپن آسیب ببینند.

وزیر خارجه روسیه در پایان گفت: افزون بر آن، کره شمالی کنار روسیه و چین است و هر چند که این مناطق در خاک کشور ما پرجمعیت نیست، اما جان هر انسانی پر ارزش است.

تهدیدهای مداوم نظامی واشنگتن علیه پیونگ یانگ به ویژه توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و واکنش های کره شمالی با پرتاب های موشکی، منطقه شبه جزیره کره را تقریبا در آستانه یک جنگ تمام عیار قرار داده است.
*ایرنا