کد خبر: ۱۸۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۵

اعتراف رژیم صهیونیستی به سوزاندن و تخریب ۵۳ مسجد و کلیسا از ۲۰۰۹ تاکنون

شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست طی هشت سال گذشته ۵۳ مسجد و کلیسا را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تخریب کرده و سوزانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از روزنامه القدس العربی، شهرک نشینان و نظامیان اسرائیلی از سال ۲۰۰۹ تاکنون به تجاوزات خود علیه اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شدت بخشیده‌اند.

وزارت امنیت داخلی اسرائیل اعتراف کرد، از زمان بازگشت راست‌های افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به قدرت از سال ۲۰۰۹ حدود ۵۳ مسجد و کلیسا آتش زده شده یا سوزانده شده‌اند که آخرین آن کلیسای بیت جمال در غرب بیت المقدس بود.

این وزارتخانه همچنین اعتراف کرد، تاکنون لیست اتهام تنها علیه ۹ تن صادر شده که تنها هفت تن از آنها محکوم شده‌اند. در حالیکه ۴۵ پرونده دیگر در این زمینه بسته شده است.

دشمن صهیونیستی یک جنگ دینی را علیه فلسطینیان به راه انداخته است، این در حالی است که ارتش اسرائیل در جریان سه دوره جنگ علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه شمار زیادی از مساجد این منطقه را با خاک یکسان کرد.

لازم به ذکر است که شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست هر روز به مسجد الاقصی تعرض می کنند و حرمت آن را زیر پا می گذارند، این تجاوزات با هدف یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی صورت می گیرد.
*ایسنا