کد خبر: ۱۸۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۳

وزیر گمرک و تجارت ترکیه: گذرگاه مرزی هابور مسدود نشده است

 بولنت تفنگچی وزیر گمرک و تجارت ترکیه اعلام کرد: گذرگاه مرزی هابور ـ سیلوپی در مرز ترکیه و شمال عراق در محدوده اقلیم کردستان عراق مسدود نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ روز دوشنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، تفنگچی بیان کرد: در صورت لزوم طی ساعات آتی در خصوص نحوه فعالیت این دروازه مرزی تجدید نظر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مسدود شدن مطرح نیست و به افرادی که از سمت عراق وارد ترکیه می شوند، با اعمال کنترل دقیق تر اجازه ورود داده می شود.

وی در خصوص موضع ترکیه در پی اصرار در برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق و احتمال بستن گذرگاه هابور ـ سیلوپی افزود: در این دروازه مرزی مجوز عبور با کنترل سخت تری صادر می شود.

تفنگچی اضافه کرد: برخی از رانندگان ابراز نگرانی کرده اند و قصد عبور از مرز را ندارند و طی ساعات آتی و با توجه به آخرین وضعیت، به بررسی و ارزیابی دوباره این گذرگاه خواهیم پرداخت.
به گزارش ایرنا، ساعاتی پیش برخی رسانه های ترکیه از بسته شدن این دروازه مرزی خبر داده بودند.

با وجود مخالفت های جهانی و دولت مرکزی عراق با همه پرسی اقلیم کردستان عراق، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق بر برگزاری این همه پرسی در 25 سپتامبر 2017 برابر با 3 مهر 1396 اصرار کرد و رای گیری این همهپرسی از صبح امروز آغاز شد.
*ایرنا