کد خبر: ۱۸۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۱

وزارت خارجه فلسطین: نتانیاهو دنبال سازش نیست

وزارت خارجه فلسطین روز سه شنبه اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره شهرک سازی و تکرار مواضع خصمانه اش علیه مذاکرات سازش را ضربه به تلاش های انجام شده در راستای از سرگیری این مذاکرات خواند و افزود: نتانیاهو به دنبال سازش نیست.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از خبرگزاری «وفا» فلسطین، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه اعلام کرد: کمی بعد از سفر جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به منطقه و ساعاتی بعد از دیدار وی با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل طی سخنانی در شهرک «برکان»، حملات خود را برای بی نتیجه گذاشتن تلاش های از سرگیری مذاکرات سازش و نابودی فرصت های دستیابی به راه حل سیاسی بر پایه اصل تشکیل دو کشور، دو چندان کرد.

در این بیانیه آمده است: نتانیاهو بار دیگر مواضع خصمانه اش علیه سازش را تکرار کرد و گفت، 'ما اینجا هستیم تا برای ابد همینجا بمانیم و هیچ چیزی نمی تواند شهرک های اسرائیلی را نابود کند؛ این خاک ،میراث آباء و اجداد ماست و به اینجا آمده ایم تا ابد بمانیم'.

وزارت خارجه فلسطین ضمن محکومیت شدید اظهارات نتانیاهو، تاکید کرد که اشکال مختلف شهرک سازی غیرقانونی و نامشروع و با همه قطعنامه های و معاهدات بین المللی در تضاد است.

بیانیه یاد شده افزود: همه اقدامات و تدابیر انجام شده از سوی حکومت نتانیاهو در خاک فلسطین و به خصوص در قدس اشغالی، باطل و پوچ است.

وزارت خارجه فلسطین همچنین تاکید کرد که محکومیت های شرم آور شهرک سازی ها و درخواست ها برای توقف آن، بدون مجازات اسرائیلی هیچ سودی ندارد و نمی تواند مانع کاهش این ساخت و سازها شود. شورای امنیت سازمان ملل باید در این راستا مسئولیت های قانونی و اخلاقی خود را در قبال ملت فلسسطین به عهده بگیرد.

این در حالی است که دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در دیدار با نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، ادامه شهرک سازی های این رژیم در مناطق اشغالی را بزرگترین مانع در مسیر گفت و گوهای صلح با فلسطین ها خواند.

وی افزود، بارها تاکید کردم که با فعالیت های شهرک سازی مخالف هستم. ادامه این ساخت و سازها مانعی بزرگ در مسیر مذاکرات صلح است. اما تروریسم و خشونت را نیز محکوم کرده ام. در مسیر مذاکرات صلح پیچیدگی های متعددی وجود دارد که مستلزم اراده مستحکم برای صلح است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه سفر منطقه ای خود را به خاورمیانه آغاز کرد و روز گذشته وارد فلسطین اشغالی شد تا ضمن دیدار با مسئولان فلسطینی و اسرائیلی درباره از سرگیری مذاکرات سازش، رایزنی کند.
*ایرنا