کد خبر: ۱۸۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۱

سفیر مصر:با همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق مخالفیم

سفیر مصر در بغداد گفت که قاهره از وحدت عراق حمایت کرده و با هرگونه تحرکات یکجانبه که به وحدت عراق خدشه وارد کند، مخالف است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نوشته روز پنجشنبه پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع مصر، 'علاء موسی' سفیر مصر در بغداد گفت که کشورش با اجرای همه پرسی درخصوص استقلال اقلیم کردستان بدون هماهنگی با دولت مرکزی عراق که قرار است 25سپتامبر (3 مهرماه) برگزار شود، مخالف است.

وی با بیان اینکه قاهره از وحدت عراق و یکپارچگی سرزمینی آن حمایت می کند افزود که قدرت عراق در وحدت آن است و کشورش هرگونه تحرک یک جانبه بدون هماهنگی با دولت مرکزی عراق را رد می کند.

'سامح شکری'وزیر خارجه مصر نیز پیشتر در نشست خبری مشترک با همتای عراقی اش در بغداد، در واکنش به قصد کردها برای انجام همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق، مصلحت عراق را در وحدت این کشور دانست.

از ابتدای سال جدید میلادی حزب حاکم در کردستان عراق به طور جدی مساله برگزاری همه پرسی استقلال را مطرح کرده است. این در حالی است که بخش اعظم تمرکز سیاسی-امنیتی بغداد در ماه‌های اخیر بر عقب راندن داعش متمرکز بوده و طرح همه پرسی در آستانه انتخابات شورای استانی و پارلمانی، می‌تواند عراق را وارد یک چالش عمده جدید کند.
*ایرنا