کد خبر: ۱۸۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۸

نوری المالکی: همه پرسی به مثابه اعلان جنگ است

برگزاری همه پرسی به مثابه اعلان جنگ ضد وحدت ملت عراق است. همه بر غیرقانونی بودن همه پرسی تاکید دارند زیرا کاملا روشن است که هدف از آن هدف قرار دادن وحدت کشور است و این گامی است که تبعات خطرناکی بر آینده عراق به طور کلی و کردستان به شکل خاص دارد.
 معاون رئیس جمهور عراق اعلام کرد که همه پرسی اقلیم کردستان به مثابه اعلان جنگ ضد وحدت ملت عراق است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از النشره، نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق اعلام کرد که مخالف همه پرسی که امروز در اقلیم کردستان برگزار می شود، است.

وی افزود: برگزاری همه پرسی به مثابه اعلان جنگ ضد وحدت ملت عراق است. همه بر غیرقانونی بودن همه پرسی تاکید دارند زیرا کاملا روشن است که هدف از آن هدف قرار دادن وحدت کشور است و این گامی است که تبعات خطرناکی بر آینده عراق به طور کلی و کردستان به شکل خاص دارد.

نوری المالکی از دولت عراق خواست که همه تدابیر لازم را برای پایان دادن به این اقدامات غیرقانونی  از طریق توقف گفتگو با همه پرسی خواهان و تحریم های فراگیر به عمل آورد. ما از آنچه پیش آمده است خرسند نیستیم اما اقلیم و رئیسی که دوره آن به پایان رسیده است مسئول عواقب آن است. مواضع بسیاری از کشورهای همسایه عراق در قبال این  اقدام غیرقانونی مشخص و کوبنده است. این کشورها باید اقلیم کردستان را از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی تحریم کنند و تعاملی با آن نداشته باشند.

وی افزود: سیاست مسعود بارزانی در طی این سالها هیچگاه بر اساس مشارکت نبوده است و بارها با تجهیز ارتش عراق مخالفت کرده است و با چنگ انداختن بر نفت عراق قانون اساسی را نقض کرده و به اراضی دیگران به بهانه های واهی دست درازی کرده است.
* مهر