کد خبر: ۱۸۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۵

محلول جادویی برای درمان ریزش مو وجود ندارد

 نعمت‌الله مسعودی متخصص طب سنتی در خصوص ادعاهای مطرح شده در زمینه درمان ریزش قطعی مو یا جلوگیری از سفید شدن موها اظهار کرد:‌ با دیدگاه طب ایرانی که از سالیان پیش از حکما به ما به ارث رسیده مو و ناخن محصول خون افراد هستند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی افزود: نباید در زمینه درمان بیماری‌های پوست و مو از اخلاط چهارگانه غفلت شود زیرا هر کدام از آنها می‌توانند در خون هر فردی بالا یا پایین بروند و در زمینه ریزش موی افراد تأثیرگذار باشند.

مسعودی گفت: جنس موی افراد، پیچیدگی مو، رنگ، پرپشت و کم‌پشت بودن موی افراد در هر یک از انسان‌ها متفاوت است و نمی‌توان با تجویز یک محلول برای همه به درمان بیماری‌های مو پرداخت.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد:‌ در بسیاری از مواقع بیماری‌های داخلی بدن ممکن است باعث ریزش مو افراد شود، همچنین مشکلات کبدی یا خونی و  تغذیه نامناسب از جمله عوامل ریزش مو به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه ژنتیک بر مزاج همه افراد تأثیرگذار است،‌گفت: به همین دلیل درمان قطعی برای ریزش موی افراد وجود ندارد نمی‌توان از درمان ریزش موی افراد یا تغییر رنگ موی آن‌ها با قطعیت سخن گفت و باید برای هر یک از افراد نسخه‌ای جداگانه تجویز شود.

مسعودی گفت: باید توجه شود که جنس موی تمام نقاط بدن با یکدیگر متفاوت است که درمان بیماری ریزش مو در هر یک از این نواحی نیز باید با بررسی عضو خاص صورت گیرد.

وی با بیان مثالی تصریح کرد: افرادی که بیش از حد غذاهای سرد را به صورت روزانه مصرف می‌کنند، ممکن است روی خلط آنها تأثیرگذار باشد و بلغم زیادی در بدن آنها تولید شود که پس از گذشت چند سال از مصرف کردن غذاهای سرد این افراد در سنین بسیار پایین‌تری دچار سفید شدن مو خواهند شد.

وی افزود: برخی از گیاهان دارویی مانند جوانه گندم و برنج برای تقویت مو مناسب هستند، اما باز هم نمی‌توان با قطعیت مصرف آنها را برای همه افراد تجویز کرد.

وی در پایان گفت: مصرف عسل، گندم، پسته و انگور باعث خونسازی می‌شوند و همچنین می‌تواند باعث تقویت رشد موها شوند.
*فارس