کد خبر: ۱۸۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۰

رئیس دفتر رهبری: باید روزی بیاید که غربی ها مجبور باشند فارسی یاد بگیرند

 رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه دشمنان جرأت تعرض به ما را ندارند، گفت: آنها در خانه‌های شیشه‌ای نشستند. اگر از هر طرف به آنها سنگ پرتاب کنید کاخشان با خاک یکسان می‌شود و دیگر جرأت چنین تعرضی را نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب امروز در مراسم افتتاحیه همزمان 130 مدرسه که اهدایی رهبر معظم انقلاب بوده و توسط بنیاد برکت در مناطق کمتر توسعه‌یافته ساخته شده است با اشاره به اهمیت ماه محرم حسینی اظهار داشت: هزار و چند سال از این واقعه تاریخی گذشته است؛ واقعه‌ای که به ظاهر کوچک است؛ در حالی که دنیا حوادث بزرگتری از آن به خود دیده است مانند جنگ جهانی اول و دوم یا جنگ‌های فراوانی که در گوشه و کنار جهان اتفاق افتاده است و داستان مغول، چنگیز و تیمور اما همه اینها جز در اوراق گرد گرفته تاریخ خبری از آنها نیست.

به گزارش فارس،  وی ادامه داد: حوادث کربلا که یک صبح تا ظهر بیشتر طول نکشید جنگ نابرابری بود که 72 نفر و با فرزندان برادران امام حسین (ع) حدود 100 نفر می‌شدند با 30 هزار لشکر جنگ کردند آن هم با آن شرایط و بستن آب که اتفاق افتاد و در تاریخ قلب مردم و به دست عاطفه مردم و قلم احساسات آنها نوشته شده است.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب یادآور شد: با آغاز ماه محرم برنامه زندگی مردم تغییر می‌کند و از شادی و مجالس عروسی خبری نیست و عموم مردم حتی کودکان و خردسالان عزادار هستند.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی، افزود: باید محاسبه شود که مردم برای امام حسین(ع) چقدر در طول سال خرج می‌کنند؛ موقوفاتی داریم که اسناد آنها وجود دارد و املاکی که مردم وقف عزاداری امام حسین(ع) کرده‌اند بسیار زیاد است، مخارجی که مردم در این شب‌ها صرف می‌کنند و پذیرایی که از عزاداران می‌شود بسیار زیاد است و در دنیا چنین نمونه‌ای نداریم که این نشانگر علاقه و احساسات پاک مردم نسبت به اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به شخصیت والای امام حسین‌(ع)، خاطرنشان کرد: وقتی حضرت زهرا(س) قنداقه امام حسین(ع) را هنگام تولدشان به محضر پیامبر اسلام بردند ایشان در همان حال که نوزاد را در بغل داشتند آثار غم در چهره شان دیده شد و حضرت زهرا(س) به ایشان فرمودند مگر نقصی در فرزندم دیده می‌شود و اظهار داشتند چرا غمناک هستید که پیامبر(ص) فرمودند همین الان  جبرئیل به من خبری داد و گفت شما از ولادت این فرزند خوشحال هستید اما می‌دانید که چه بلایی بر سر او خواهند آورد.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب یادآور شد: شمه‌ای وقایع کربلا را برای پیامبر (ص) بیان کردند؛ البته از روزی که آدم توبه کرد شرح توبه‌اش این بود که خدا را به این پنج تن قسم دهد.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی اضافه کرد: اولین روضه‌خوان امام حسین (ع) شخص جبرئیل است و به حضرت موسی عرضه کرد که در روز عاشورا بچه‌های کوچک از تشنگی می‌میرند و بزرگترها پوست در بدنشان می‌خشکد و حضرت موسی در این حال گریه کرد و به پیامبر (ص) هم شمه‌ای بیان کرد که پیامبر به حضرت زهرا(س) گفت غصه نخور اگر چه که حسین (ع) را با لب تشنه شهید می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت مقام امام حسین(ع) متذکر شد: یک نگاه و گوشه چشم امام حسین(ع) برایمان کافی است.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: مگر می‌شود حضرت علی‌اصغر را از یاد برد. یا اسارت اهل بیت، غارت و آتش زدن خیمه‌ها را فراموش کرد؟ چرا که این مفاهیم در دل و قلب مردم با خطوط جاویدان نقش بسته است.

آیت‌الله محمدی‌ گلپایگانی تأکید کرد: افتخار می‌کنیم حسینی هستیم و ما را در دامن چنین مادرانی تربیت کرده‌اند و محبت اهل بیت(ع) بسیار گران‌قیمت است.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع)، افزود: امام حسین(ع) همه مقاصد خود را در قبل از سفر و در طول آن بیان کردند و به هنگام خارج شدن به برادرش محمد حنفیه وصیت کردند که من آدم سرکشی نبودم بلکه یک انسان اصلاح‌طلب بودم و می‌خواستم نقاط انحرافی که بعد از پیامبر ایجاد شده را اصلاح کنم.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به شخصیت پلید یزید، تصریح کرد: مگر می‌شود یک آدم دائم‌الخمر امیر مؤمنین و متصدی مردم باشد و امام فرمودند اگر فردی مانند یزید بخواهد حاکم مردم باشد باید فاتحه اسلام را خواند و ایشان در اینجا هدف خود را بیان کردند.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی اضافه کرد: امام حسین وقتی به مکه آمدند در شب حرکت خود به کوفه اصحاب خود را جمع کردند و در جملاتی اعلام می‌کنند هر کس مسافر به طرف خدا باشد و از جان مایه بگذارد با من حرکت کند چرا که این سفر مرگ است.

وی با اشاره به خدمات ستاد اجرای فرمان امام و بنیاد برکت افزود: خدماتی که این بنیاد انجام داده است بسیار بابرکت بوده و خدمات‌رسانی زیادی را در گوشه و کنار کشور انجام داده است.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: متأسفانه در گوشه و کنار کشور مناطق محروم زیاد است و وقتی یک روستایی درمانده‌ای که کسی به کارش نمی‌رسد مشاهده می‌کند که بدون چشم‌داشتی به او مراجعه کرده و به او کمک می‌کنند خوشحال می‌شود و اینها همه از برکت رهبری و تأکیدات ایشان برای خدمت و رفع فقر از نیازمندان است و یک خوشنامی در بین طبقات جامعه برای این ستاد ایجاد شده است.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی با بیان اینکه امروز 130 مدرسه با ظرفیت 17 هزار دانش‌آموز افتتاح می‌شود، تأکید کرد: ما تا ارتقای رتبه علمی در دنیا نداشته باشیم حرفمان پیش نمی‌رود و اصلاً بحث جنگ، دعوا و نزاع مطرح نیست و دشمنان جرأت تعرض به ما را ندارند.

وی با اشاره به رونمایی از موشک خرمشهر، خاطرنشان کرد: ببینید این قضیه چه سروصدایی را در دنیا ایجاد کرد، اینها در خانه‌های شیشه‌ای نشسته‌اند اگر از هر طرف به آنها سنگ پرتاب کنید کاخشان با خاک یکسان می‌شود و دیگر جرأت نمی‌کنند چنین تعرضی داشته باشند و تنها چیزی که علاج کار ما است این است دست نیاز علمی ما از آنها کوتاه شود.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، متذکر شد: این جاده یک‌طرفه به سمت غرب باید برگشت داده شود و روزی فرا رسد که لازم نباشد به زبان انگلیسی صحبت کنیم و آنها مجبور باشند فارسی یاد گیرند.