کد خبر: ۱۸۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۶

درخواست تشکیل جلسه غیرعلنی درباره کردستان

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 4 مهر) قوه مقننه در تذکری با بیان اینکه سوال من این است که محدوده جلسات غیر علنی مجلس تا کجاست؟، اظهار داشت: بسیاری اوقات از وقت مجلس به جلسه علنی اختصاص پیدا می‌کند به دلیل اینکه تشخیص رئیس مجلس این بوده است. به نظر می‌رسد این موضوع باید رابطه مشخصی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی افزود: امروز وضعیت معلمان مظلوم حق‌التدریسی با حضور وزیر آموزش و پرورش بررسی شد، اما سوال این است که چرا درباره مسائل مهم منطقه، وضعیت اقلیم کردستان عراق و مزخرف‌ گویی‌های ترامپ جلسه غیر علنی تشکیل نمی‌شود و اینکه چرا مرکز پژوهش‌ها باید در هر موردی گزارش بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس با خطاب قرار دادن لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، اضافه کرد: هر روزی که با بقیه برنامه دارید 2 ساعت جلسه غیرعلنی می‌گذارید چون آقای رئیس صلاح می‌دانند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت  در پاسخ به تذکر این نماینده گفت:جلسات غیر علنی رابطه مشخصی دارد و رابطه آن را هیئت رئیسه مجلس تشخیص می‌دهد. در این موارد هم وزیر،‌ رئیس کمیسیون مربوطه و مرکز پژوهش‌ها یا در صورت نیاز اتاق بازرگانی اظهار نظر می‌کنند تا موضوع پخته شود و در کل این مساله مفید است.

وی افزود: به نظر من روش جلسات غیر علنی در خیلی جاها مفید است و مکانیزم آن در هیئت رئیسه بحث می شود. می توانیم درباره مسائل منطقه هم جلسات غیر علنی تشکیل دهیم.
*تسنیم