کد خبر: ۱۸۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۹

نمایندگان به دولت، استاندار معرفی نکنند

 محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز پارلمان (سه‌شنبه 4 مهر) با انتقاد از کم‌کاری برخی نمایندگان مجلس، اظهار داشت: ما در مجلس دو فراکسیون داریم و انتظارمان از رؤسای فراکسیون‌ها این است که خروجی فراکسیون‌های خود در پیگیری مشکلات مردم و دستاورد متبوعشان  را به طور مداوم گزارش دهند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی افزود: متاسفانه تنها منتظر هستیم که رئیس فراکسیون طی مصاحبه‌ای به طور مثال درباره ژن خوب صحبت کند تا برای مدتی به رسانه‌ها خوراک دهیم. با این اقدامات رؤسای فراکسیون‌ها از جایگاه رفیع و ظرفیت‌هایی که به عنوان نماینده مجلس دارند پایین آورده شده‌اند.

کوهکن گفت: رایزنی یک نماینده برای دریافت اعتباراتی که خلاف آنچه در آیین‌نامه آمده است باعث می‌شود نمایندگان نتوانند به وظیفه خود در پیگیری اجرای مصوبات مجلس از سوی دولت نحو احسن عمل کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس با خطاب قرار دادن همکاران خود خاطر نشان کرد: همکاران عزیز، اگر می‌خواهیم اقتدار مجلس حفظ شود و دولت خود را ملزم به اجرای قوانین تصویبی ما بداند نباید دنبال لابی‌های خلاف قانون باشیم. به طور مثال من نماینده زمانی که به دنبال انتقال صندوق بازنشستگی خود باشم تمرکز لازم برای انجام وظیفه را نخواهم داشت.

وی با انتقاد از عدم اجرای برنامه ششم توسعه از سوی دولت اظهار داشت: این نشانه خوبی نیست که بنده پس از گذشته 6 ماه از سال مطالبه حکمی از قانون برنامه ششم را داشته باشم و دستگاه دولتی در جواب به من بگوید که هنوز حکمی به او ابلاغ نشده است.

کوهکن ادامه داد: آقای رئیس مجلس باید پیگیری کند که آیا دولت قصد اجرای برنامه ششم را دارد یا خیر؟ اگر که قصد  ندارد باید قانون به مجلس برگردانده شود تا پس از اصلاحیه‌های درخواستی از سوی دولت قانون برنامه ششم سریعا به اجرا برسد.

نماینده مردم لنجان در مجلس همچنین با اشاره به انتخاب استانداران از سوی دولت تصریح کرد: از نمایندگان خواهش می‌کنم که به دولت استاندار معرفی نکنند چرا که تاکنون سابقه نداشته است که هیچ دولتی به توصیه نمایندگان در انتخاب استانداران توجهی کند. بنابراین به جای این کار لیست اسامی افرادی که کاندیدای انتخاب استاندار هستند را از دولت گرفته و پیشنهاد دهند که به طور مثال فلان شخص اگر انتخاب شود تعامل بیشتری میان نمایندگان با دولت ایجاد می‌شود.

وی در پایان گفت: دولت نیز باید به نظر مصلح نمایندگان توجه کند و سپس تصمیم خود را برای انتخاب استاندار بگیرد.
*تسنیم