کد خبر: ۱۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۳۰۱

آمریکا، پرتغال، اسپانیا؛ گروه مورد علاقه ایران در جام جهانی 2014

کمتر از یک هفته دیگر مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل قرعه کشی می شود و 32 تیم حاضر در این پیکارها از جمله چهار تیم آسیایی ایران، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی، رقبای خود را خواهند شناخت.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری ˈساکر نتˈ با ذکر این مقدمه به پیش بینی گروه بندی های احتمالی پرداخته است که از سوی هواداران این چهار تیم آسیایی بیش از بقیه مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

نویسنده همچنین افزوده است که این تیم ها از گروهی رویایی شامل سوییس، یونان و اکوادور هم بدشان نمی آید.

وی از تیم های آمریکا، پرتغال و اسپانیا به عنوان تیم های مورد علاقه ایران در جام جهانی نام برده است:

آمریکا: در جام جهانی 1998 باید فینال فرانسه مقابل برزیل و بازی رویایی رونالدو را فراموش کرد چرا که رویداد واقعی بین دو تیم ایران و آمریکا در شهر لیون بود. اما این بار متاسفانه به دلیل اینکه آسیا و کونکاکاف در یک گلدان قرار می گیرند، احتمال تکرار چنین اتفاق ویژه ای در مراحل حذفی وجود نخواهد داشت.

پرتغال: کاملا مشخص است که «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دوست دارد مقابل تیم ملی کشورش قرار بگیرد. عملکرد کریستیانو رونالدو در دیدار پرتغال مقابل سوئد در دیدارهای پلی آف اخیر موجب تعریف و تمجید همه اهالی فوتبال در سراسر جهان شد به جز کی روش که فقط گفت: تبریک به کریستیانو.

او ضمن این تبریک با کنایه به رونالدو گفت که اگر در جام جهانی 2010 برابر اسپانیا هم اینگونه بازی می کرد، پرتغال حذف نمی شد.

از طرفی ایرانی ها هم که در جام جهانی گذشته با شکست مقابل پرتغال حذف شدند، منتظر گرفتن انتقام خود از این تیم هستند.

** اسپانیا: آندرانیک تیموریان هافبک تیم ملی فوتبال ایران اخیرا در مصاحبه ای گفته که دوست دارد با اسپانیا بازی کند. همان چیزی است که جواد نکونام نیز بعد از شش سال حضور در اوساسونا و بازی در لالیگا می خواهد.

ساکر نت در ادامه این گزارش با ذکر سوابق تاریخی در مورد هر یک از سه تیم دیگر آسیایی راه یافته به جام جهانی 2014، از تیم های انگلیس و ایتالیا به عنوان تیم های مورد علاقه استرالیا، از تیم های ایتالیا، برزیل و آلمان به عنوان تیم های مورد علاقه ژاپن و از تیم های انگلیس، ایتالیا و هلند به عنوان تیم های مورد علاقه تیم کره جنوبی نام برده است.