کد خبر: ۱۸۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۶

کمبود خواب باعث تشدید دیابت نوع ۲ می‌شود

بهنام خدابخشی: عوامل زیادی در ابتلا به دیابت موثرند اما شاید برایتان جای تعجب داشته باشد که عادات خواب شما در ایجاد دیابت نوع ۲ نقش داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ متاسفانه افراد کم خوابی را نادیده می‌گیرند و بنا به دلایل مختلف بیدار مانده و از خواب و استراحت خود کم می کنند اما همین کم خوابی ها باعث ایجاد دیابت نوع دو می شود. زمانی که گلوکز موجود در خون بیش از حد افزایش یابد , علاوه بر دیابت احتمال ابتلا به بیماری های قلبی نیز وجود دارد.

بی خوابی باعث بهم خوردن هورمون ها و ایجاد بیماری می شود. کمبود خواب سطح انسولین را تغییر می دهد , ترشح هورمون های استرسی مانند کورتیزول نیز تحت این امر تغییر یافته و عملکرد آن ها نیز عوض می شود. از این رو گلوکز موجود در خون افزایش می یابد و دیابت نوع دو ایجاد می شود.

خواب عمیق در طول شب باعث کاهش حساسیت به انسولین شده و در کنترل قند خون موثر است. همچین خواب کم باعث افزایش اشتها شده و موجب مصرف غذا های جرب و مر کربوهیدرات می شود. خوردن این غذا ها باعث اضافه وزن شده و سطح انسولین را در خون بالا می برد. در این حالت احساس خستگی بر شما غلبه کرده و دیگر نمی توانید روی کار های خود تمرکز کنید.

وب سایت زوم تک :اگر درچار کمبود خواب هستید بهتر است طی برنامه ای در دو روز حداقل ۱۰ ساعت استراحت کنید تا به حالت سابق باز گردید و تنظیمات بدن شما به حالت عادی بر می گردد.