کد خبر: ۱۸۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۶

لزوم حرکت به سمت حزب فراگیر با چارچوب معین

پزشکیان گفت:اینکه به یک شخصیت کاریزما اتکا کنیم نمی تواند راهکار باشد چراکه امروز افرادی با حمایت یک شخصیت روی کار می ایند و فردا می گویند باید از آن عبور کنیم لذا این جمع و تیم است که می تواند منجر به یک موفقیت شوند نه افراد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پزشکیان گفت:اینکه به یک شخصیت کاریزما اتکا کنیم نمی تواند راهکار باشد چراکه امروز افرادی با حمایت یک شخصیت روی کار می ایند و فردا می گویند باید از آن عبور کنیم لذا این جمع و تیم است که می تواند منجر به یک موفقیت شوند نه افراد

مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد لزوم حرکت به سمت حزب فراگیر با چارچوب و مانیفستی مشخص به خبرآنلاین گفت: این موضوع نیاز به یک سطحی از رشد دارد؛ متاسفانه نوع گفتمان های ما بر اساس شواهد و برنامه نیست و تا زمانی که احساسات بر گفتار حاکم است و بیشتر بر اساس احساسات می خواهیم حرکت کنیم رسیدن به یک ساختار مشخص با اهدافی روشن ممکن نیست، مضاف برآنکه  در کنار این ساختار باید یک باور عمیق هم وجود داشته باشد و مردم به آن مانیفست و چارچوب اعتقاد داشته باشد که با توجه به رشد اجتماعی امروز چنین امکانی وجود ندارد.

مسعود پزشکیان ادامه داد: درحقیقت ما نیاز به آنچنان رشدی داریم که وقتی افراد کنار یکدیگر قرار می گیرند بتوانند بگویند برای هر عرصه‌ای از اقتصاد تا بهداشت و درمان و همچنین آموزش و پرورش برنامه ای عملیاتی و ایده ای روشن داشته باشد.

او گفت: امروز چه جریان راست چه جریان چپ یک طیف را شامل می شوند که مثلا در عرصه بهداشت و درمان که خود با آن درگیر هستم نظراتشان از صد تا صفر متفاوت است؛ نمی توان این حد از تفاوت را در یک حزب درک کرد حال تصور کنید این احزاب به قدرت برسند مشخص است که هیچ برنامه ای برای آینده ندارند.

پزشکیان گفت: مسلم است که رسیدن به این چارچوب و تشکیلات نیازمند یک تیم قوی و متخصص است و نه آنکه چند نفر را مشخص کنند، آنها چیزی بنویسند و بگویند که این مانیفست ماست. درواقع باید افرادی که  دارای تخصص هستند در کنار هم قرار بگیرند برنامه ای تدوین کنند و بعد از آن نیز وقتی قدرت را به دست گرفتند همان را اجرا کنند.

او در پاسخ به این سوال که چقدر پتانسیل رسیدن به این وضعیت در جامعه و در جریان های سیاسی ما وجود دارد گفت: این موضوع به میزان رشد ما و نوع گفت‌وگوهای ما باز می گردد یعنی اینکه ما بیاییم و افراد متخصص در هر زمینه ای را در همان عرصه به کار بگیریم برای مثال یک نفر در حوزه بهداشت و درمان متخصص است و دیگری در حوزه کشاورزی و ... نه اینکه افرادی باشیم همه فن حریفِ هیچ، یعنی همه چیز می گوییم و هیچ کاری نمی کنیم.  

مسعود پزشکیان درباره اتکا صرف به شخصیت های کاریزماتیک گفت: وقتی از (social capacity) یا ظرفیت اجتماعی صحبت می کنیم یعنی اینکه ما باید به سمت یک کار تیمی و متخصص پیش برویم؛ اینکه به یک شخصیت کاریزما اتکا کنیم نمی تواند راهکار باشد چراکه امروز افرادی با حمایت یک شخصیت روی کار می ایند و فردا می گویند باید از آن عبور کنیم لذا این جمع و تیم است که می تواند منجر به یک موفقیت شوند نه افراد.

او همچنین گفت: ممکن است تیمی روی کار بیاید که هیچ کدام از اعضای آنها شناخته شده نباشند اما براساس یک کار جمعی و تخصصی پیش بروند در این شرایط حتی نخبگان با صرف هزینه های کلان هم قادر نخواهد بود که در مقابل آنها بایستند. بنابراین وقتی تیم درست شد و درکنار آن اعتقاد، باور و قبله مشخص نیز پدیدار شد، هیچ قدرتی توان مقابله با آن را نخواهد داشت.
*خبرآنلاین