کد خبر: ۱۸۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۳

موحدی‌کرمانی: عده‎ای ساده لوح سخنان اوباما را باور کرده بودند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: سخنان بی‌شرمانه ترامپ در سازمان ملل، چهره واقعی آمریکا را نشان داد و عمق دشمنی‌های مخفی شیطان بزرگ را به خوبی نمایان ساخت.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به روح نهضت امام حسین (ع)، گفت: قیام امام حسین(ع) یعنی امر به معروف و نهی از منکر؛ باید سوال کرد که درجامعه ما وضع امر به معروف و نهی از منکر چگونه است؟ آیا در مقابل منکر ساکت هستیم و یا خدایی نکرده راضی به منکر هستیم؟

اهم اظهارات خطیب موقت جمعه تهران را به نقل از خبرگزاری‎ها در ادامه بخوانید؛

* اگر بتوانیم منکر را ریشه کنیم و این کار را نکنیم، در قیامت در کنار عامل به منکر برانگیخته می‌شویم؛ دلسوزان انقلاب و مسئولین، مردم به شما رای دادند که این نظام را حفظ کنید؛ آیا حافظ نظام هستید؟

*امیرالمومنین علی (ع) در بستر شهادت می‌فرماید که اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردید، اشرار مسلط می‌شوند یعنی حکومت دینی و حکومت اولیای خدا از دست می‌رود؛ به عبارت دیگر، ترک امر به معروف و نهی از منکر، باعث خدشه وارد شدن به انقلاب اسلامی می‌شود.

* تمام خوبی‌ها در برابر امر به معروف و نهی از منکر یک قطره در برابر اقیانوس است،  نمایندگان مجلس در دوره قبل در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر طرحی ارائه دادند که تصویب و ابلاغ شد؛ نمی‌دانم این برنامه ارزنده و این قانون متقن چه میزان عملیاتی شده است؟ چه میزان آنها که باید در این رابطه همکاری کنند، همکاری می‌کنند؟

* اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عملی نشود، به تدریج، معروف به منکر و منکر به معروف تبدیل می‌شود؛ یعنی گناه در جامعه پسندیده می‌شود و کسی که گناه نمی‌کند، مورد بی مهری جامعه قرار می‌گیرد؟

*{با طرح این سوال که چرا آمار طلاق بالا رفته است؟} علت این امر مشخص است؛ من به صراحت نمی‌گویم اما اجمالا بگویم وقتی جوانی که ازدواج کرده و صبح از خانه بیرون می‌آید با صحنه هایی مواجه می‌شود که وقتی به خانه برمی‌گردد علاقه‌اش نسبت به همسرش کاسته شده است.

*بی‌جهت نیست که می‌فرمایند زنای چشم نگاه است، فضای مجازی که در این رابطه غوغا کرده است؛ من نمی‌دانم آیا مسئولان می‌توانند، برای رفع این مشکل کاری کنند یا نه؟ البته من نمی‌گویم این فضا را ببندید؛ اما طبق آیه قرآن ضرر برخی امور از نفع آنها بیشتر است. بنابراین مسئولان فضای مجازی باید سعی کنند جلوی ضرر خطرناکی که از این ناحیه متوجه جامعه است را بگیرید. شنیدید که دادستان محترم کل کشور در این رابطه چه فرمود؛ باز هم تماشا کنید. آیا باید منتظر عذاب باشید؟

*در دوره ریاست جمهوری قبلی آمریکا عده ای ساده لوح سخنان اوباما را باور کردند اما روشنگری مقام معظم رهبری آشکار کرد که این دست چدنی زیر دستکش مخملی است، سرانجام مذاکرات به برجام ختم شد، اما با روی کار آمدن ترامپ پوشش مخملی کنار رفت و دست چدنی آمریکا آشکار شد. سخنان بی‌شرمانه ترامپ در سازمان ملل، چهره واقعی آمریکا را نشان داد و عمق دشمنی‌های مخفی شیطان بزرگ را به خوبی نمایان ساخت.

* آمریکا هیچگاه با نظام اسلامی ایران سر سازگاری نداشته و پیوسته به دنبال ضربه زدن بوده است، حمایت از رژیم ستمشاهی، پشتیبانی از کودتا، حمایت از رژیم صدام، حمله به هواپیمای مسافربری ایران و تحریم‌ها تنها بخش‌های کوچکی از دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران است. امید است مسئولان کشور با عبرت گرفتن از این تجربیات تلخ تاریخی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در برابر زورگویی‌های آمریکا محکم و استوار بایستند.

*{ با اشاره به موضوع رفراندوم غیرقانونی کردستان عراق} امیدواریم مسعود بارزانی از دولت مرکزی تمکین کند و دست از جدایی‌طلبی بردارد و برای اسرائیل جای پایی در منطقه باز نکند که متاسفانه نشانه‌هایی از این خطر نمایان است. بارزانی باید به سبب این رفراندوم، توبه سیاسی کند و از مردم عراق عذرخواهی کند و به آغوش امت اسلامی برگردد و به عزت مردم عراق بیندیشد.