کد خبر: ۱۸۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۶۸

مقام‌های آمریکایی: ترامپ گزینه خروج از برجام را مطرح نمی‌کند

مقام‌های آمریکایی که نام آنها افشا نشده، گفته‌اند ترامپ در سخنرانی خود توافقنامه برجام را مطابق با منافع امنیت ملی آمریکا معرفی نمی‌کند و می‌گوید که تهران با انجام آزمایش‌های موشکی بالیستیک و دخالت در مناقشات منطقه‌ای، «روح» این توافقنامه را نقض می‌کند.

رسانه های غربی گزارش دادند: مقام‌های آمریکایی که نام آنها افشا نشده، گفته‌اند ترامپ در سخنرانی خود توافقنامه برجام را مطابق با منافع امنیت ملی آمریکا معرفی نمی‌کند و می‌گوید که تهران با انجام آزمایش‌های موشکی بالیستیک و دخالت در مناقشات منطقه‌ای، «روح» این توافقنامه را نقض می‌کند.

با این حال به گفته این مقام‌های آمریکایی، ترامپ دربارهٔ اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران و موضوع نقض فنی توافقنامه برجام از سوی جمهوری اسلامی، صحبتی مطرح نخواهد کرد.

در عوض، آن‌طور که آنها گفته‌اند رئیس جمهوری آمریکا از کنگره خواهد خواست با تصویب قوانین جدید، الزامات سخت‌گیرانه‌تری را برای تهران به منظور ادامه وضعیت رفع تحریم، در نظر بگیرند.

بیانیه کاخ سفید که قبل از ارائه راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران منتشر شده‌است بر لزوم خنثی‌کردن اقدامات جمهوری اسلامی در «بی‌ثباتی» منطقه خاورمیانه، اقدامات «متجاوزانه» تهران و حمایتش از گروه‌های «تروریستی و ستیزه‌جو» و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای سخن گفته است.