کد خبر: ۱۸۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۶۰

کنایه های صریح و دنباله‌دار حسام الدین آشنا به سعید جلیلی؛ شما که آتش به اختیار هستید، گزارش مذاکرات هسته ای شش ساله و نیمه و دستاوردهایش را منتشر کنید / پاسخ این درخواست فحاشی و رجزخوانی نیست

مشاور رئیس جمهور مطلبی را خطاب به سعید جلیلی منتشر کرد.
 مشاور رئیس جمهور مطلبی را خطاب به سعید جلیلی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سعید جلیلی در این مطلب با عنوان «برجام خواني يا سياست خواني؟» نوشت:

از جناب آقاي دكتر  سعيد جليلي نقل شده كه فرموده اند : "بايد در دانشگاه‌ها یک دوره برجام‌خوانی شروع شود، این بحث علمی است نه سیاسی. برجام یک سند ۱۵۹ صفحه‌ای مهم است که تا سال‌ها کشور درگیر آن است".

من ديروز در پاسخ به اين امريه مطلب كوتاهي نوشتم كه تفصيل آن اينك تقديم مي شود؛

كاش برادرمان كه بدون هيچ حزب و بودجه اي به صورت آتش به اختيار و خودجوش مشغول رهبري و اداره دولت سايه هم هستند  در كنار طعنه مدام به مذاكره كنندگان و برجام، گزارش متن مذاكرات و دستاوردهاي سياسي و نه صنعتي شش سال و نيم مذاكرات خود را منتشر مي كردند تا امكان مقايسه دو رويكرد و دو عملكرد براي همگان فراهم  شود.

پاسخ اين درخواست محترمانه فحاشي و رجز خواني هايي از قبيل نوشته هاي كامنت گذاران حرفه اي و فرمايشات هميشگي برخي آقايان نيست؛ سكوت هم مشكلي را حل نمي كند؛ ادعاي محرمانگي هم با توجه به انتشار بخشهاي  مهمي از مذاكرات قبلي و بعدي پذيرفته نيست؛ اين ادعا كه غني سازي بيست درصد حاصل مذاكرات است هم بي وجه مي نمايد چرا كه آن يك دستاورد صنعتي است نه دستاورد تيم مذاكره كننده .

البته اين تقاضا متوجه مذاكره كننده گان محترم قبل از ايشان يعني آقايان روحاني و لاريجاني هم هست . مردم ايران حق دارند بدانند خوب يا بد  چه شد كه به برجام رسيديم؛ چرا كه برجام نه فقط حاصل يك مذاكرات دو ساله  بلكه محصول يك فرايند بيست ساله و مجموعه اي پيچيده از راهبردها، تصميمات و اقدامات  موفق و ناموفق فني و سياسي است. همانگونه كه براي فهم چرايي و چگونگي پذيرش قطعنامه ٥٩٨ بايد كل تاريخ نظامي، سياسي و اقتصادي جنگ را مطالعه كنيم، براي فهم چرايي و چگونگي برجام هم بايد كل تاريخ سياست و صنعت هسته اي ايران در پژوهشكده هاي تخصصي در فضايي به دور از عصبيت هاي سياسي و جناحي و سازماني مورد تحقيق و اعتبار سنجي قرار گيرد و سپس در اختيار دانش پژوهان و دانشجويان قرار  داده شود.