کد خبر: ۱۸۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۶۵

مکرون: ترامپ روش بدی در قبال ایران پیش گرفته است/ در زمان مناسب به تهران سفر خواهم کرد

مکرون در خصوص مواضع واشنگتن در قبال ایران گفت، من به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته‌ام که روش بدی را در قبال ایران پیش گرفته است. او موضع‌گیری سخت‌گیرانه‌تری می‌خواهد اما من اینگونه نیستم
«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «تی‌اف‌1» در خصوص مواضع واشنگتن در قبال ایران گفت، من به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته‌ام که روش بدی را در قبال ایران پیش گرفته است. او موضع‌گیری سخت‌گیرانه‌تری می‌خواهد اما من اینگونه نیستم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مکرون ادامه داد: ما در این باره اختلاف نظر داریم ... باید به کره شمالی نگاه کنیم و ببینیم که نتیجه بستن همه راه‌های مذاکراتی چه بوده است.

وی افزود: امیدوارم که در چارچوب برجام باقی بمانیم؛ چرا که اینگونه نظارت بیشتری (بر برنامه هسته ای ایران) خواهیم داشت.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که به دعوت «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران و «در زمان مناسب» به تهران سفر خواهد کرد.

فرانسه در ماه‌های گذشته همراه با دیگر کشورهای اروپایی علیه خواست آمریکا برای لغو و مذاکره مجدد برجام موضع گرفته است. مقام‌های فرانسوی از جمله «ژان ایو لو دریان» وزیر امورخارجه این کشورها بارها حمایت خود را از توافق به واشنگتن یادآور شده‌اند.

در همین رابطه «فلورنس پارلی» وزیر دفاع این کشور روز یکشنبه گفت که جامعه جهانی باید «هر آنچه که می‌تواند» برای حفظ توافق هسته‌ای انجام دهد.

به گزارش ایرنا، ترامپ روز جمعه در سخنرانی خود با طرح اتهام‌هایی بی‌اساس علیه ایران، از تایید پایبندی کشورمان به برجام سرباز زده و تصمیم‌گیری در خصوص این توافق را به کنگره آمریکا ارجاع داده بود. این نهاد 60 روز فرصت دارد تا در این رابطه تصمیم‌گیری کند.این رویکرد کاخ سفید با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقامات بین‌المللی مواجه شد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در واکنش به ترامپ گفت: برجام یک توافق دوجانبه نیست و رئیس جمهوری هیچ کشوری نمی‌تواند به آن پایان بدهد.