کد خبر: ۱۸۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۹۸

ولایتی: سپاه هیج نقشی در عملیات کرکوک ندارد / امریکا به دنبال تجزیه سوریه است / اروپا حق ندارد مذاکره منطقه‌ای و موشکی را مطرح کند/ برجام مشروط نیست

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت: ایران هیج نقشی در عملیات کرکوک ندارد و اکثریت مردم کرد عراق با کار جاه‌طلبانه آقای بارزانی مخالف هستند.
 علی اکبر ولایتی  در حاشیه دیدار خود با فرستاده ویژه فرانسه در امور سوریه در جمع خبرنگاران حاضر و  رابطه ایران و فرانسه را رو به رشد توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی گفت: ایران از این نوع رفت و آمدها استقبال می کند و من در این جلسه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و جلوگیری از هر نوع تخریب که توسط کشورهای بیگانه در سوریه انجام می‌گیرد تاکید کردم.

ولایتی ادامه داد: انشالله به زودی شاهد پیروزی مردم و ملت سوریه در برابر مشکلات خواهند بود. آمریکایی ها در سوریه پایگاه نظامی ساخته اند و به دنبال تجزیه سوریه هستند که اگر در عراق موفق شدند آنجا هم موفق خواهند بود.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا سپاه دخالتی در خصوص عملیات کرکوک داشته است یا خیر؟ گفت:  سپاه هیج نقشی در عملیات کرکوک ندارد و اکثریت مردم کرد عراق با کار جاه طلبانه آقای بارزانی مخالف هستند و دیدیدم که تقریبا بدون درگیری آن منطقه در اختیار دولت بغداد قرار گرفت و آقای بارزانی باید قبول کند که اشتباه کرده و به آن اعتراف کند و درصدد جبران آن بر آید.

وی ادامه داد: ایران طولانی کردن اجرای برجام را نمی پذیرد. ترامپ فرد قابل پیش بینی نیست و نمی تواند بگوید که ما سپاه داشته باشیم یا نداشته باشیم ،سپاه تبلور مقاومت مردم ایران است و سپاه برخاسته از دل مردم است و هر مسئول خارجی که علیه سپاه صحبت کند در واقع علیه مردم ایران صحبت کرده است.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه اروپایی ها حق ندارند اینطور بگویند که برجام را قبول داریم اما باید در خصوص مسائل منطقه ای هم با ایران مذاکره داشته باشیم خاطرنشان کرد: ما در این منطقه حضور داشته و حق داریم با همسایگان خود که با آنها اشترکات بسیاری داریم، همکاری داشته باشیم.