کد خبر: ۱۸۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۴

راهکار طب سنتی برای درمان سنگ کلیه

پرهیز از مصرف بیش از حد لبنیات‌هایی مانند ماست پنیر و شیر می‌تواند تاثیر زیادی در پیگیری از ایجاد سنگ کلیه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ابراهیم ایران‌دوست متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با فارس- در خصوص توصیه‌های طب سنتی برای درمان بیماری سنگ کلیه اظهار داشت: معمولا سنگ کلیه به دلیل رسوب کلسیم به کلیه‌ها ایجاد می‌شود.

وی به افرادی که کلیه‌های آن‌ها سنگ‌ساز است توصیه کرد: پرهیز از مصرف بیش از حد لبنیات‌هایی مانند ماست پنیر و شیر می‌تواند تاثیر زیادی در پیگیری از ایجاد سنگ کلیه داشته باشد.

این متخصص طب سنتی در خصوص روش‌های درمانی این عارضه از طریق طب سنتی توضیح داد: متخصصان طب ایرانی برای درمان و دفع سنگ کلیه با توجه به اندازه سنگ ایجاد شده روش‌های درمانی متفاوتی را توصیه می‌کنند.

وی ادامه داد: نوشیدن نصف لیوان عرق «خار شتر» در وعده‌های صبح و شب می‌تواند به از بین رفتن سنگ ایجاد شده کمک زیادی کند.

ایران دوست توصیه کرد: افرادی که با این عارضه مواجه هستند می‌توانند با مصرف خربزه نیز کمک زیادی به از بین رفتن این سنگ کنند. بهتر است خربزه به همراه دانه‌های آن در مخلوط کن میکس شده و به صورت مخلوط دو وعده در روز استفاده شود.

آفتاب‌‌نیوز :این متخصص طب سنتی تصریح کرد: مصرف روغن بادام نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در دفع سنگ کلیه داشته باشد. افراد می‌توانند با مصرف یک قاشق چای‌خوری روغن بادام به مدت 10 روز سنگ ایجاد شده را از بین ببرند.

وی در پایان گفت: بکارگیری هریک از روش‌های ذکر شده به تنهایی نیز می‌تواند در درمان این بیماری مفید واقع شود.