کد خبر: ۱۸۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۹

موافقت با انتقالی دانشجویان دختر به شهرهای خود

رئیس دانشگاه آزاد گفت: هر دانشجوی دختر این دانشگاه که درخواست بازگشت به شهر خود را داشته باشد، با آن موافقت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فرهاد رهبر ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، بر پیوند میان حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات جدی محتوای آموزش عالی و مهم‌ترین آن تحول علوم انسانی است که سال‌ها است شعار آن داده شده اما عملی نشده است.

وی افزود: باید پیوندی میان اوضاع دانشگاه ایجاد شود تا محتوای علوم انسانی مناسب دانشگاه‌های ایران تولید شود و دانشگاه آزاد آماده است با کمک حوزه علمیه و مراجع، گام‌های مثبتی در این زمینه بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد:‌ فرهنگ اسلامی و اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها یکی از مشکلات دیگری است که باید برای رفع آن کوشید و این کار نیاز به هماهنگی در سطح ملی دارد.

رهبر خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور ۴۰۰ واحد آموزشی دارد و یکی از مشکلاتی که گزارش می‌شود، این است که دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگ منطقه را تغییر داده و باید این مشکلات را نیز حل کرد.

وی درباره رفع مشکلات فرهنگی گفت: یکی از سیاست‌هایی که دانشگاه در نظر گرفته، بومی‌گزینی است و هر دانشجوی دختری درخواست بازگشت به شهر خود را داشته باشد، با آن موافقت می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه را بومی‌سازی علم و محتوای آموزشی کتب درسی دانست و گفت: باید دید چقدر از این علم که در دانشگاه به کار گرفته می‌شود، نافع است و توانسته نیازهای امروز کشور را حل کند.

رهبر عنوان کرد: ما نیاز داریم به سمت حل مشکلات به ویژه مشکل بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان برویم.

وی اظهار داشت: در این زمینه برنامه‌هایی داریم تا با تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی آنها به عرصه ملی و اشتغال جوانان کمک کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت:‌ مراجع و فضلا مامن ما هستند و اگر کج‌روی و خطایی داشته باشیم از رهنمودهای شما و دیگر مراجع و علما استفاده می‌کنیم تا این رهنمودها چراغ راه دانشگاه آزاد اسلامی باشند.
*مهر