کد خبر: ۱۸۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۳

سال 2017 به عنوان «سال زنان در سینما» اعلام شد

انجمن منتقدان فیلم آمریکایی/ آفریقایی برای نهمین دوره از جوایز سالانه‌اش، سال ۲۰۱۷ را به عنوان «سال زنان در سینما» اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از ورایتی گیل رابرتسن رییس انجمن در این خصوص گفت: «هیچ تردید و بحثی نیست که زنان امسال در هالیوود گام چشمگیر و بزرگ و جسورانه‌ای به جلو برداشتند. شواهد این امر چه در گیشه و چه از نظر تحسین زنان فیلم‌ساز در محافل هنری و از سوی منتقدان کاملا روشن است و به گونه‌ای است که می‌توان ادامه‌ آن را در سال‌های بعد پیش‌بینی کرد. ما خرسندیم که زنان آمریکایی/ آفریقایی هم بخشی از این پیشرفت و جریان سینمایی بوده‌اند و از فرصت‌های روبه‌افزایش برای نمایش توانایی‌های سینمایی‌شان بهره برده‌اند.»

فیلم‌سازانی مانند دی ریز و ایوا دوورنی امسال موج‌های قابل توجهی را ایجاد کردند. کمپانی نتفلیکس فیلم ریز با عنوان «مادبوند»/ Mudbound را در جریان جشنواره ساندنس با قراردادی دوازده‌ونیم میلیون دلاری خرید و آن را برای فصل اسکار کنار گذاشت. در سوی دیگر هم ایوا دوورنی با مستند تماشایی‌اش «سیزدهمین» (که باز هم توسط نتفلیکس حمایت شده بود) نامزد جوایز اسکار و امی شد.

شان ادواردز در مقام یکی از بنیان‌گذاران انجمن مذکور هم چنین گفته است: «زنان نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی بعضی از تأثیرگذارترین، برانگیزاننده‌ترین و از لحاظ فرهنگی مرتبط‌ترین فیلم‌های سال را بر عهده داشتند. با این حال هنوز کار زیادی باید انجام شود تا مطمئن شویم که زنان جایگاهی همیشگی در این عرصه دارند و از فرصت‌های برابری بهره‌مند می‌شوند.»

جردن پیل نویسنده و کارگردان «بگریز»/ Get Out، برادریک جانسن و اندرو کوساوه رؤسای «اَلکان انترتینمنت»، کلادیا پوگ رییس جشنواره فیلم لس‌آنجلس و چانینگ دانگِی رییس «ای‌بی‌سی انترتینمنت» هم به دلیل دستاوردهای‌شان در صنعت سرگرمی با جوایز ویژه‌ی افتخاری مورد قدردانی قرار خواهند گرفت.
هنر و تجربه:  مراسم ناهار و اهدای جوایز افتخاری سوم فوریه ۲۰۱۸ (چهارده بهمن) در کالیفرنیا برگزار می‌شود.