کد خبر: ۱۸۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۵

راه‌ اندازی سامانه‌ ای برای اعلام «کودک‌ آزاری»

جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان، گفت: لایحه مذکور در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حال بررسی و ارزیابی است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی با بیان اینکه این لایحه از مواد متعددی تشکیل شده و کمیسیون نیز طرح‌ها و لوایح دیگری نیز در دستور کار دارد، افزود: مقرر شد تا گروهی از کمیسیون این لایحه را بررسی کرده و گزارش آن را به کمسیون ارائه دهند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: احتمالا لایحه مذکور یک ماه دیگر برای بررسی در صحن علنی مجلس تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

جهان‌آبادی با بیان اینکه در لایحه مورد نظر، مجازات‌های سنگین و بازدارنده برای افرادی که به کودک‌آزاری مبادرت کنند در نظر گرفته شده، گفت: این مجازات‌ها برای تمامی کودک‌آزاران اعم از والدین، مربیان و سایر اشخاصی که حقوق کودکان از جمله ممانعت از تحصیل و  کار اجباری را  نقض می‌کنند، شامل می‌شود.

وی ادامه داد: جزای نقدی و حبس‌های بلندمدت برای افرادی که کودکان را مورد آزار قرار می‌دهند از جمله مجازات پیش‌بینی شده در این لایحه است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: در این قانون تکلیف و مسئولیت نهاد‌هایی مانند بهزیستی، اورژانس‌های اجتماعی مشخص شده و همچنین در این طرح سامانه‌هایی که اطفال و سایر افراد بتوانند موارد کودک‌آزاری را اعلام کنند نیز در نظر گرفته شده است.

جهان‌آبادی با تاکید بر اینکه تعیین مجازات نمی‌تواند به تنهایی مانع کودک‌آزاری شود، گفت: بازدارندگی در جامعه علاوه بر بحث جزا، نیازمند کار فرهنگی و همچنین نیازمند ایجاد موانع و از بین بردن شرایط بروز جرم است.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با بیان اینکه میزان آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته است، گفت: نهاد‌های فرهنگی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مدارس و همچنین رسانه‌ها وظیفه دارند بحث کارشناسی دقیق پیرامون این آسیب‌ها انجام دهند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
*تسنیم