کد خبر: ۱۸۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۱

شکار پرندگان مهاجر وحشی ممنوع شد

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به منظور تامین سلامت عمومی و مقابله با شیوع احتمالی عامل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان مهاجر وحشی تا اطلاع ثانوی در سراسر کشور ممنوع اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی تیموری با اشاره به استعلامهای صورت گرفته از دستگاهها در خصوص تنظیم دستورالعملهای شکار پرندگان وحشی در سالجاری، گفت: این اقدام با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان وحشی به کشور و مطابق برنامه‌ریزیهای همه ساله سازمان حفاظت محیط زیست در آغاز فصل شکار این پرندگان صورت پذیرفته است.

وی افزود: در این چارچوب سازمان دامپزشکی با اشاره به این که ورود پرندگان مهاجر وحشی به کشور، تهدید شیوع ویروس بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را به همراه دارد و این امر می‌تواند سلامت و بهداشت شهروندان را به مخاطره افکند، به‌طور موکد درخواست ممنوعیت شکار این دسته از پرندگان را در سراسر کشور دارد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: لذا با توجه به تاکیدات سازمان مذکور و به منظور تامین سلامت عمومی و مقابله با شیوع احتمالی عامل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان مهاجر وحشی تا اطلاع ثانوی در سراسر کشور ممنوع اعلام می‌شود.
*تسنیم