کد خبر: ۱۸۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۰

گاردین: ایران در رقه پیروز شد!

تنها کشوری که تاکنون در این جنگ چندوجهی منطقه بیش از آنچه از دست داده، کسب کرده، مسلما ایران است. قلمرو ایران در عراق، سوریه و لبنان گسترش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ روزنامه گاردین امروز سرمقاله خود را به شکست داعش اختصاص داد و نوشت: با شکست داعش در رقه، ایران پیروز شد.

بیرون راندن داعش از رقه خبر خوبی برای منطقه و ماورای آن است. اما خیلی زود است که ادعا شود داعش برای همیشه شکست خورده است.

"اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه سقوط رقه منادی یک انتقال سیاسی در سوریه است، بدبین و توخالی است. هیچ نشانه‌ای از چنین انتقالی در دمشق وجود ندارد."

این روزنامه در ادامه با اشاره به نقش کردها در رقه و کرکوک اعلام کرد که همه‌پرسی اخیر کردستان عراق، به طور ناشایسته‌ای نتیجه معکوس داد. گروه‌های مسلح محلی و کشورهای حامی آنان که نابودی داعش را پیش بینی می‌کردند، به سرعت جایگاه‌های خود را تقویت و خلأ را پر کردند.

در صحرای شرق سوریه، آمریکا و نیروهای تحت حمایت ایران که زمانی به شکل موازی با داعش می‌جنگیدند، اکنون به شکل خشنی برای کسب مناطق استراتژیک رقابت می کنند.

تنها کشوری که تاکنون در این جنگ چندوجهی منطقه بیش از آنچه از دست داد، بدست آورد، مسلما ایران است. قلمرو ایران در عراق، سوریه و لبنان گسترش یافت.

این سرمقاله در پایان ادعا کرد که ایران بر هرج و مرج و نیز اشتباهات و محاسبات غلط آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است. تهدیدات اخیر ترامپ علیه ایران به عنوان واکنش در این سیاق می گنجد اما این تهدیدات ممکن است مشکلات بزرگ تری ایجاد کند.
*فرارو