کد خبر: ۱۹۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۲۹

تبلیغ جالب سی دی توسط بیل گیتس در 25 سال پیش! +عکس

 پس از اینکه رایانه‌های شخصی کم کم جای خود را برای انجام امور اداری و آموزش افراد در بین مردم دنیا باز کردند، نیازی برای طراحی یک دستگاه برای ذخیره سازی اطلاعات احساس شد و فلاپی ها مربع شکل با حجم ذخیره اندک وارد بازار شدند، اما میزان اندک ذخیره اطلاعات پس از گذشت مدتی از استفاده کاربران این وسیله موجب شد تا طراحان به فکر ساخت یک وسیله دیگر برای ذخیره سازی اطلاعات باشند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این سی‌دی‌ها که برای نخسین بار این نوع دیسک اولین بار در سال 1979 (1357 هجری شمسی) توسط دو شرکت فیلیپس و سونی معرفی شد ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات را تا 650 مگابایت داشت که در مقایسه با فلاپی بسیار حجیم بود.


در آن زمان بیل گیتس مالک مایکروسافت با نشستن بر روی انبوهی از اطلاعات کاغذی و گرفتن یک سی دی در دست تبلیغ جالبی را برای نشان دادن ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات در سی دی به نمایش گذاشت.

در گالری تصویری از این تبلیغ جالب و خلاقانه را ببینید که در آن بیل گیتس گفته بود "این سی دی رام می تواند اطلاعات بیشتری را از همه کاغذهایی که زیر پای من است نگه دارد" .

گفتنی است؛ بیل گیتس مالک مایکروسافت و بنیان‌گذار این شرکت بزرگ فناوری هم اینک با 84.5 میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.